«جامعه جهانی در نشست‌های اخیر خود در وین درباره راهکارهای صلح در سوریه توافق کرده است و نیازی به شرط و شروط عربستان نیست»!

 

*از آنجا که موسویان بصورت دائمی در ایران اسلامی اقامت ندارد و بجای آن بیشتر در آمریکا به‌سر می‌برد، احتمالاً بطور کامل در جریان مجاهدت‌ها، فداکاری‌ها و شهادت‌های مدافعان حرم و مستشاران سپاه و بسیج کشورمان در سوریه نیست.

سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مستضعفان جهان و متحدان خود، تابعی از نشست‌های چند کشور خارجی و فرمایشات آنها در وین و نیویورک نیست.

در این زمینه حتی دولت‌هایی هم در ایران و در مقطعی، بر مسند قدرت نشسته‌اند که با سیاست‌های کلان نظام موافقت چندانی را ابراز نکرده و حتی بصورت شتابزده نیز در نشست‌هایی شرکت کرده‌اند اما آنچه در نهایت برجای مانده اثر تصمیم محکم نظام و پشیمانی دشمنان و معارضان بوده است.

جمهوری اسلامی ایران حامی مردم سوریه و هر کشور متحد دیگری در برابر تروریسم جهانی و حامیان آنست و بسته به تصمیمات و راهبردهایی که در سطح کلان نظام اخذ شود به این حمایت ادامه خواهد داد.

اینکه ناصیه‌ی راهبردهای کلان نظام اسلامی به نشست‌های چند کشور خارجی گره زده شود -آنهم توسط یک دیپلمات سابق - امر صحیحی نیست و سبب ایجاد برخی اغلاط در ساحت افکار عمومی می‌شود.

موسویان پیش از این نیز طی اظهاراتی از باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا بعنوان یک «فرصت» برای ایران یاد کرده بود.

وی همچنین در مقطعی دیگر با ابراز یک انتقاد زیرپوستی از آزمایش موشک عماد توسط ایران، اظهار کرده بود که بهتر بود این آزمایش بعد از اجرای برجام انجام می‌شد تا حساسیت آمریکا برانگیخته نشود.

عده‌ای معتقدند اظهارات موسویان با توجه به اینکه وی چهره‌ای نزدیک به دولت یازدهم محسوب می‌شود؛ این تلقی را در افکار عمومی بوجود آورده است که دولت یازدهم دارای یک «سخنگوی منفصل» در خارج از کشور نیز هست.

خصوصاً آنکه هیچیک از اظهارات وی توسط مقامات محترم دولت یازدهم مورد اعتراض و یا خدشه هم قرار نمی‌گیرد.