بعد از گذشت حدود 2 سال از تشکیل دولت یازدهم، جریانات سیاسی به خصوص اصلاحات و جبهه اعتدال تلاش مستمر کردند تا مجلسی توانمند و در شأن جمهوری اسلامی که از توان کافی برای رشد و تعالی کشور کار خود را شروع کند، اما متأسفانه شاهد هستیم اینچنین ردّ صلاحیت‌های گسترده در تمام حوزه‌های انتخابیه به خصوص در شهرهای بزرگ صورت گرفته است.

وی همچنین می‌افزاید:

«به عقیده من هیئت نظارت نه تنها زمینه شرکت گسترده مردم و مشارکت حداکثری آنان را فراهم نمی‌کند، بلکه بدون در نظر گرفتن تاکید مقام معظم رهبری در خصوص حق الناس بودن انتخابات، موجب یأس و نا امیدی سیاسیون و مردم ایران می‌شوند، بنابراین تندروها و تمامیت‌خواهان، تلاش کردند در روزهایی که فرزندان این مملکت دستاوردهایی را به ارمغان آورده‌اند که موجب شادی ملت ایران شود، این شیرینی را به کام مردم تلخ کنند؛ لذا انتظار می‌رود، شورای نگهبان به قانون و توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه کند»

 

*قبل از امانی، رسول منتجب‌نیا (قائم مقام حزب اعتماد ملی) نیز در چند ماه قبل طی اظهاراتی گفته بود که اگر حق‌الناس رعایت شود، اصلاح‌طلبان پیروز انتخابات مجلس دهم می‌شوند!

در اشاره به اظهارات امانی مبنی بر «ردّ صلاحیت‌های گسترده» نیز بایستی بیان کرد که هیئت‌های نظارت شورای نگهبان در مقطع جاری، با تأیید و احراز صلاحیت بیش از 4 هزار و 700 داوطلب کاندیداتوری، رکورد جدیدی را در تمام مقاطع انتخابات‌های سال‌های گذشته بر جا گذاشتند و منظور اصلی خانم امانی در واقع ردّ صلاحیت عموم چهره‌های اصلاح‌طلب ستادی در تهران است.

بیان اینکه ردّ صلاحیت چهره‌های داوطلب کاندیداتوری سبب تلخی برجام به کام مردم شده! نیز سخنی است که به اقتراح عمومی و منصه قضاوت مردم گذاشته می‌شود. و این مردم هستند که باید قضاوت کنند کدام شیرینی به کدام صلاحیت ربط داشته است؟!

گفتنیست، امانی پیش از این طی اظهاراتی در اشاره به برجام گفته بود: مشکلات اقتصادی حل نشد ولی فشار از مردم ایران برداشته شد!