مذاکره رئیس مجلس با حقوقدانان شورای نگهبان انجام شد

سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار با اشاره به جلسه برخی نامزدهای ردصلاحیت شده که در حال حاضر در جایگاه نمایندگی قرار دارند، گفت: با توجه به اینکه مجلس به عنوان سازمان متبوع و محل کار این نامزدهای انتخاباتی قرار دارد، آنها از رئیس قوه مقننه استمداد طلبیدند.

 

وی تصریح کرد: داوطلبان ردصلاحیت شده در دیدار با لاریجانی خواهان ارائه دلایل و مستندات خود به شورای نگهبان بودند و اینکه این شورا در کنار اعلام ردصلاحیت‌ها، مستندات خود را نیز ارائه کند.

 

بیاتیان در ادامه افزود: طبیعتا لاریجانی رئیس به عنوان مجلس قول داد با شورای نگهبان صحبت کرده تا ما نمایندگانی که صلاحیت‌مان رد شده جلساتی را با حقوقدانان شورای نگهبان داشته باشیم.

 

نماینده مردم بیجار با اشاره به اینکه بحث ارائه اسناد و مدارک رد صلاحیت‌شدگان توسط شورای نگهبان نیز در قانون ذکر شده است، گفت: ما نامزدهای انتخابات دور دهم مجلس خواهان دفاع از حقوق خود در دیدار با اعضای شورای نگهبان هستیم.

 

 

وی با بیان اینکه امیدوارم نماینده‌های فعلی و نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس نیز بتوانند مستندات خود را به شورای نگهبان ارائه کنند، افزود: با توجه به اینکه امروز آخرین روز اعلام اعتراضات نامزدهای ردصلاحیت شده است، از فردا شورای نگهبان دلایل و مستندات نامزدهای رد صلاحیت‌ شده را بررسی می‌کند.

 

نماینده مردم بیجار در پایان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان به تدریج و به صورت غیررسمی نتایج را اعلام خواهد کرد، اما نتیجه نهایی و رسمی در روز 25 بهمن ماه خواهد بود.