افكار نيوز: آمريكا روز گذشته براي گفتوگو با مقامات ايراني در خصوص برنامه هستهاي ايران ابراز آمادگي كرد.
به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: آمریکا روز گذشته اعلام کرد که اگر پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت به گفت‌وگو‌ها در ماه سپتامبر، جدی باشد، آمادگی دارد تا در خصوص برنامه هسته‌ای با مقامات ایرانی وارد گفت‌وگو شود.
بر اساس این گزارش، احمدی‌نژاد اعلام کرد که ایران آماده است تنها در نیمه دوم ماه مبارک رمضان به مذاکرات بازگردد و به این وسیله می‌خواهد غرب را تنبیه کند و به آنها بیاموزد که چگونه با ملت‌ها مذاکره داشته باشد.
" سعید جلیلی " دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در نامه‌ای به " کاترین اشتون " رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه شما بیش از هر زمان دیگر به جلب اعتماد ملت ایران نیاز دارید، اعلام کرد: در صورتی که جهت گفت‌وگوها روشن باشد، جمهوری اسلامی آماده گفت‌وگوست.
گرچه ایران اعلام کرده است با گفت‌وگوها موافق است اما " محمود احمدی‌نژاد " رئیس‌جمهوری ایران اعلام کرد ایران برای از سرگیری مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور آماده است اما شرایطی را برای این مذاکرات معین کرد و اعلام کرد که کشورهایی باید به گروههای ۱ + ۵ افزوده شود.
" مارک تونر " سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره به خبرنگاران اعلام کرد: اگر ایران در ارتباط با گفت‌وگو با ۱ + ۵، جدی باشد، من فکر می‌کنم ما برای گفت‌وگوها تمایل داریم. به طور واضح، ما باید پیشنهاد ایران را ارزیابی کنیم اما این یک رویکرد دو سویه است و مسیر تعامل همیشه باز است.
انتهای پیام / ب.