صادق خرازی:اصلاح طلبان از تاریخ درس بگیرند

سید صادق خرازی در دومین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان که صبح امروز در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، اظهار داشت: آقای عارف با درسی که در سال ۹۲ در حیات سیاسی ایران دادند آغاز یک جریان جدید را در کشور پدید آوردند. همواره پدیده هاست که می تواند تاثیر بگذارد و بر عمیق ترین لایه های عاطفی مردم بنشیند و تاثیر و تاثر بگذارد و انسان و جهان را از خود متاثر کند.

وی افزود: اصلاحات امروز زنده است؛ به دلیل آنکه مردانش با غرور تمام و با قامتی بلند ایستاده اند. اصلاحات امروز تداوم دارد؛ به دلیل آنکه مردانش و بزرگانش در این تداوم، ایستادگی و مقاومت کردند و در دوران جهل و جنود مردانه از اصالت و کرامت انسان دفاع کردند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: سلام بر همه آن مردانی بزرگی که امروز در جمع ما هستند و چه نیستند. کسانی که خداوند محبتشان را در سینه مردم چون بذر کاشته اند. برخی به خیال خودشان اصلاحات را دفن کردند، غافل از اینکه بذر است و این بذر در درون خاک نهال شد.

خرازی با بیان اینکه اصلاحات امروز به درختی تنومند تبدیل شده است گفت: اصلاحات تاثیرگذارترین جبهه و نحله فکری این سرزمین است. به دلایل مختلف می توان ادعا کرد اصلاحات و دولتش پاک ترین و پاکیزه ترین تاریخ دولت ایران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: روز ظهور و بلوغ ۲ خرداد روزی بود که رای مردم تحولی بزرگ و بنیادین در کشور ایجاد کرد؛ روز حاکمیت عقل، خرد و رای مردم.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: آن روز روزی بود که ناوهای آمریکا و همه مقرهای آمریکا و ناتو در ۲۶ مکان در منطقه، هواپیما، توپ و تانک هایش را با هدف ضربه زدن به ایران کار کرده بودند. تاثیر شگرف رای مردم این است که تمام سازمان رزم دشمن از حالت پدافند به آفند رسید.

خرازی با اشاره به اینکه هرکسی نغمه مخالفت با رای مردم بدهد و هرکسی که سخنی از تحریم بگوید و بخواهد نقش مردم را نفی کند، مطمئنا به آرمان های اصلاح طلبانه این مردم توجه نکرده است ادامه داد: از طریق مشارکت اجتماعی و مدنی می توانیم حرف های خود را بزنیم.

وی تصریح کرد: اگر قهر کنیم مکان و موقعیتی برای بیان نظرات اصلاح طلبانه وجود نخواهد داشت و باید از تاریخ درس بگیریم.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در بخش دیگری از سخنانش گفت: سال گذشته حزب ندای ایرانیان در تداوم حرکت اصلاح طلبانه مردم ایران پا به عرصه حضور گذاشت. توسعه اقتصادی بدون توسعه سیاسی نهال است و توسعه سیاسی بدون وجود احزاب قدرتمند و دارای شناسنامه امکان ندارد.

ندای ایرانیان در صدد رقابت با احزاب اصلاح طلب نیست

خرازی افزود: به هیچ وجه ندای ایرانیان درصدد رقابت با هیچ حزبی در جامعه اصلاح طلبی ایران نیست و هدفش تقویت منویات اصلاح طلبی است.

وی با تاکید بر اینکه حزب ندای ایرانیان در جهت تخریب هیچ حزب اعم از احزاب رقیب و رفیق بر نخواهد آمد اظهار داشت: اگر به آینده این سرزمین بیندیشیم چاره ای نداریم جز اینکه از احزاب مخالف هم حمایت کنیم تا تمام تفکر و اندیشه ها در چارچوب های حزبی بتوانند نقش پیدا کند. احزاب سیاسی در زیر چتر اصلاحات گام بر می دارد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ادامه داد: همان صبوری را که در سال های قبل پیشه کرده بودیم در حرکت سیاسی آینده نیز به کار خواهیم برد. کشوری که توان گفتگو در سطح جهانی دارد و قابلیت مذاکرات در سطح بین الملل را دارا است و دولتی که توانسته گفتگو را که میراث دولت اصلاحات است احیا کند، در کشور ارزشمند است.

خرازی افزود: این توان در کشور وجود دارد که در حل مشکلات نامزدهای مجلس نیز گفتگو را آغاز کند. بدون غرض و هیچگونه جبهه بندی بزرگان اصلاحات گفتگوهای خود را آغاز کرده اند و ادامه خواهند داد و راهی جز این نداریم.

وی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید پیروز خواهیم شد و مطمئن باشید در این موفقیت اصلاحات فرآیند مجلس آینده را تعیین خواهد کرد. سال گذشته کشور در مشکلات سیاسی و بین المللی گرفتار بود و با همت بلند مردان دولت در برجام به فرجام رسید. اگر کشور در مسیر گذشته پیش می رفت بی تردید ایران را به دروازه جنگ و خشونت برده بودند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ایران را یکی از مهمترین و تعیین کننده ترین کشورهای جهانی در منطقه و نظام بین الملل برشمرد و تصریح کرد: ایرانیان دارای موقعیتی ممتاز هستند و قدر این دیپلماسی عقلانی مقاومتی را باید دانست.

تلاش سردار سلیمانی باعث ارتقای قدرت ایران در منطقه شد

خرازی با بیان اینکه با نگاه واقع بینانه باید تلاش مردان بزرگی مثل سردار سلیمانی را در منطقه ستود، افزود: تلاش ایشان باعث ارتقای قدرت فزاینده و بازدارنده جمهوری اسلامی شد.

وی خاطرنشان کرد: حزب ندای ایرانیان محمد جواد ظریف و سردار سلیمانی را به عنوان دو شخصیت برجسته این حزب در سال ۹۴ معرفی می کند و امیدواریم احزاب دیگر هم با ما همکاری کنند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: راهی را آغاز کرده ایم که آغازش در اختیار ما بود اما پایانش در اختیار ما نیست؛ آنچه که مهم است فراهم کردن بستری خواهد بود که جوانان سرشت و سرنوشت کشور ما را رقم بزنند.

خرازی ادامه داد: امیدوارم همه کنش گران بر همه نهادها بدانند و بفهمند که مهمترین مولفه قدرت در جهان امروز چهره های جوان هستند. مولفه ها در جهان جدید تغییر پیدا کرده و تمام مولفه ها و فضیلت های جامعه جهانی در حال تغییر است.

وی تصریح کرد: انسان امروز دیگر برای قدرت مقاومت و مبارزه نمی کند بلکه جریان جهانی انسان امروز را برای بقا آماده خواهد کرد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه جهان در مخاطره است، گفت: جامعه جهانی امروز فضیلت های مختلفی پیدا کرده و تنها کسانی می توانند این مولفه ها را درک کنند که در عصر الکترونیک و انفورماتیک زندگی کرده باشند.