روایت امیر اسماعیلی از لحظه دستگیری نظامیان آمریکایی توسط سپاه

امیر فرزاد اسماعیلی دقایقی پیش در یادواره 136 شهید این شهرستان با اشاره به حضور خود در 25 یادواره شهدا، اظهار کرد: در دنیا قدرت تک‌قطبی وجود داشت و بعد دنیا دو قطب شد و اکنون چند قطبی است.

وی با بیان اینکه کشورهایی که زمانی مطرح نبودند اکنون جزو قدرت‌های برتر محسوب می‌شوند، افزود: چین، هند، برزیل، پاکستان و... جزو قدرت‌های چند قطبی هستند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در دنیا شرکت‌های چند ملیتی ایجاد شده است، تصریح کرد: شرکت‌هایی مانند مک‌دونالد با ایجاد نمایندگی به دنبال نفوذ فرهنگی است و انتقال فرهنگ را به‌عهده دارد.

وی ادامه داد: شرکت مذکور با نوع مصرف فرهنگ آن کشور را تغییر می‌‌دهد و زندگی سنتی در بیشتر کشورها منسوخ شده است..

اسماعیلی با اشاره به اینکه انتقال قدرت از دولت‌ها به جامعه در جوامع مختلف انجام شده است، گفت: در جامعه مردم تعیین‌کننده هستند.

وی نفوذ فرهنگی را کم‌هزینه‌ترین تهاجم دشمن دانست و یادآور شد: دشمن از شبکه‌های ماهواره‌ای استفاده فرهنگی می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر مراقب نباشیم دچار شبیخون فرهنگی می‌شویم، گفت: دفاع از اعتقادات در نفوذ فرهنگی مهم بوده و دشمن اعلام می‌کند می‌خواهد در فرهنگ جمهوری اسلامی ایران نفوذ کند.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند دولت ایران را ناکارآمد نشان دهد، ادامه داد: قبل از برجام و پس از اجرای آن مشاهده کردیم کشورهای مختلف برای حضور در ایران صف کشیدند و این امر به دلیل حضور مردم در صحنه است.

اسماعیلی اظهار کرد: مردم سرنوشت سیاسی کشور را تعیین می‌کنند و جدایی دین از سیاست بلایی بر سر جامعه می‌آورد که اکنون بر سر عربستان آمده است.

وی تضعیف روحیه اجتماعی را از دیگر ابعاد نفوذ عنوان کرد و یادآور شد: دولت باید به فکر اشتعال و جیب مردم باشد و می‌بینیم که مسئولان در این زمینه تلاش می‌کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه جوانان نباید ناامید باشند، تصریح کرد: اکنون در امنیت کامل هستیم و این امر شعار نیست و بر جامعه ما حاکم است.

وی با اشاره به اینکه با 37 سال تحریم در مقابل کشورهای قدرتمند دنیا ایستادیم، افزود: بیداری اسلامی با انقلاب اسلامی در منطقه گسترش پیدا کرده است.

اسماعیلی یکی از ابعاد نفوذ را شکاف عنوان کرد و افزود: شکاف مذهبی بین اهل تشیع و تسنن یکی دیگر از اهداف نفوذ است اما مردم ایران وحدت را حفظ و سنی و شیعه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه دشمن دین مردم را نشانه رفته است، خاطرنشان کرد: ایجاد ناامنی یکی دیگر از ابعاد نفوذ است و دشمن اعلام می‌کند گزینه‌های زیر و روی میز دارد اما این گزینه‌ها در مقابل ملت ایران اثری ندارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش با دلاورمردی از منافع ملت ایران در آب‌های بین‌المللی دفاع می‌کند، افزود: مدافعان حرم با دلاورمردی از حرم اهل بیت (ع) دفاع می‌کنند.

*عکس‌العمل آمریکا نسبت به اسارت نیروهایش در ایران

وی حفظ جمهوری اسلامی ایران را با جانفشانی رزمندگان دانست و یادآور شد: هنگام اسارت نیروهای آمریکایی در جزیره فارسی در خلیج فارس به دست نیروی دریایی سپاه، هواپیماهای آمریکایی به پرواز ‌درآمدند و ما اخطار دادیم که اگر به ایران نزدیک شوند آتش جهنم را برای آنها ارمغان می‌دهیم.

اسماعیلی اضافه کرد: زمانی که 108 نظامی آمریکایی از افغانستان خواستند از مرز هوایی ایران عبور کنند آنها را وادار به نشستن کردیم و از ما عذرخواهی کردند.

وی برد رادار ایرانی را 3 هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: رقابت برادرانه بین ارتش و سپاه ایجاد و پدافند هوایی کامل در تمام نقاط کشور مهیا شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 3 هزار و 600 نقطه کشور توسط قرارگاه پدافند هوایی پوشش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: پدافند هوایی کار شبانه‌روزی و 24 ساعته است.

وی امنیت امروز در جمهوری اسلامی ایران را مدیون و مرهون خون شهدا دانست و یادآور شد: بهترین‌ها را برای اسلام و کشور فدا کردیم.

اسماعیلی تصمیم‌گیری در پدافند هوایی را سریع خواند و خاطرنشان کرد: باید در مدت دو دقیقه تصمیم‌گیری شود.

وی مسیر حاکمیتی را الهی نامید و تصریح کرد: مسیر حاکمیت در راستای گوش به فرمان امر ولایت است و شهدا این مسیر را پیمودند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در هر لحظه 15 تا 20 هزار نقطه را رصد می‌کنیم، گفت: ولایت‌مداری، ‌ایستادگی خانواده شهدا، مردم و... موجب شده تا مسیر را به درستی طی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال در 22 بهمن هواپیماهای دشمن صدها کیلومتر از مرزهای ایران فاصله می‌گیرند زیرا دشمن می‌داند باید با ملت ایران با احترام رفتار کند.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور هفت نفر از خواهران که معصومه نام داشتند با قید قرعه به قم اعزام شدند.