اختلاف وکلای مهدی هاشمی درباره دوران نقاهتش

سیدوحید ابوالمعالی با بیان اینکه مرخصی مهدی هاشمی از جنس برخی از مرخصی‌های محمدرضا رحیمی نیست، گفت: مدت دو هفته‌ای را که مهدی برای گذراندن دوران نقاهت در منزل می ماند جزو ایام محکومیتش محسوب نمی‌شود.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود مهدی هاشمی بابت مرخصی پس از عمل جراحی، وثیقه 10 میلیارد تومانی تودیع کرده است، اظهار کرد: بابت مرخصی 15 روزه مربوط به گذراندن دوران نقاهت پس از عمل جراحی در منزل، سند یا وثیقه‌ای تودیع نشده است.

وکیل مدافع مهدی هاشمی اضافه کرد: همان اوایل در مرحله دادسرا برای آزادی موکلم، وثیقه تودیع شده بود که احتمال دارد سند آن را نگرفته باشند.

علیزاده طباطبایی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه دوران نقاهت پس از عمل مهدی هاشمی که در منزل مشغول گذران آن است، جزء ایام محکومیت موکلش محسوب می‌شود یا تعویض در اجرای مجدد حکم است گفت: به طور قطع، تعویض در اجرای حکم نیست زیرا موکلم بیمار بوده و با تشخیص پزشک برای گذراندن دوران نقاهت پس از عمل جراحی به منزل منتقل شده است و این ایام، جزء ایام محکومیت وی محسوب می‌شود.

وکیل مدافع مهدی هاشمی تأیید کرد: دوران مرخصی یا درمان افراد زندانی، جزء ایام محکومیتشان محسوب می‌شود.

به گزارش تسنیم، مهدی هاشمی از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اختلاس و جعل (جعلی که در دل اختلاس است) به 10 سال حبس و رد مال به‌مبلغ 600 میلیون تومان و جزای نقدی معادل 2برابر مبلغ رد مال به‌ میزان یک‌ میلیارد و 200 میلیون تومان و به اتهام ارتشا به 10 سال حبس، رد مال به‌ مبلغ 5 میلیون و 200هزار دلار و جزای نقدی معادل همین میزان، محکوم شده است. این متهم همچنین به‌دلیل ارتشا، به انفصال دائم از خدمات دولتی و 50 ضربه شلاق و به‌دلیل مسائل امنیتی نیز مطابق ماده 610 قانون مجازات اسلامی به 5 سال حبس محکوم شده است.

مهدی هاشمی در نهایت، طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92، برای تحمل 10 سال محکومیت حبس، به زندان اوین منتقل شد.

مهدی هاشمی حدود 2 هفته پیش نیز آن‌طور که ابوالمعالی یکی از وکلای وی به خبرنگار تسنیم گفت برای انجام برخی آزمایشات پزشکی و نمونه برداری از غده‌ای در شکمش در بیمارستان نیکان بستری شد و تحت انجام عمل جراحی قرار گرفت.

در نهایت، با موافقت مقام قضایی مهدی هاشمی چهارشنبه شب (30 دی) برای گذران دوران نقاهت خود، به منزلش منتقل شد تا دو هفته در منزل استراحت کند.