جان کری: در مسیر جنگ با ایران بودیم

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز در نطقی ویژه در برابر حاضران در اجلاس اقتصادی داووس در خصوص روند صلح در خاورمیانه و توافق هسته‌ای با ایران سخن گفت.

جان کری گفت: در زمانی نه چندان دور، ما شاهد یک برنامه هسته‌ای بودیم که با سرعت رشد می‌کرد... که ایران را در موقعیتی قرار داده بود که این کشور می‌توانست ظرف چند ماه اورانیوم تسلیحاتی کافی برای ساخت 10 تا 12 بمب را تولید کند.

وی افزود: ما در آستانه تقابل قرار داشتیم، باور کنید، می‌توانم به شما بگویم که وقتی به نقاط مختلف سفر می‌کردم چند نفر از سران کشورها به ما می‌گفتند که باید آن‌ها را بمباران کنید، این تنها برای حل این مسئله است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: حالا به واسطه برنامه جامع اقدام مشترک که اخر هفته گذشته اجرای آن تائید شد، تمام 4 مسیر ایران به سمت بمب مسدود شده است.

کری ادامه داد: یک منبع برای بی‌ثباتی در خاورمیانه برطرف شده است. باور کنید، رئیس‌جمهور اوباما می‌دانست که به واسطه تعامل با ایران مورد انتقاد قرار می‌گیرد، اما در عین حال می‌دانست که ما در مسیر تقابل قرار داریم و ایران در مسیر تقابل با جامعه بین‌الملل قرار دارد، مسیری که قطعا بدون دیپلماسی به جنگ ختم می‌شد.

این خبر در حال تکمیل است ...