پزشک خانواده وزیر را به صحن مجلس کشاند

گروه سیاسی-موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد، ‌مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکارخبر با اشاره به سوال خود از سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که روز دوشنبه در صحن مجلس مطرح می شود، گفت: محور این سوال در خصوص عدم توازن امکانات بهداشتی و درمانی در مناطق کشور و بخصوص مناطق محروم و توسعه نیافته با مناطق توسعه یافته است که وزیر باید پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما در زمینه تخت های بیمارستانی، پزشک متخصص، امکانات دانشگاههای علوم پزشکی و رشته های مربوط و همچنین مراکز بهداشتی و درمانی شاهد توازون در بین مناطق و استانهای کشور نیستیم، افزود: متاسفانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بجای توجه به مناطق توسعه نیافته و محروم، به استانهای توسعه یافته توجه دارد و امکانات به این مناطق سرازیر می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه بهم خوردن ضریب حقوق کارمندان و متخصان یکی دیگر از مواردی است که وزیر بهداشت باید به آن پاسخ دهد، تصریح کرد: ما می بینیم که میزان حقوق دریافتی یک پزشک متخصص درمانی بالاتر از سایر متخصصین دانشگاهی است که موجب نارضایتی شده است.

ثروتی عدم هماهنگی بیمه های تامین اجتماعی و خدمات درمانی را یکی دیگر از محورهای سوال خود از سیدحسن هاشمی ذکر کرد و افزود: بیمه های تامین اجتماعی و خدمات درمانی با یکدیگر مغایرت دارد و همین موضوع صدای مردم را درآورده است.

وی مساله پزشک خانواده را یکی دیگر از محورهای سوال خود از این وزیر ذکر کرد و گفت: متاسفانه پزشک خانواده در سراسر کشور اجرا نشده و در این زمینه باز مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از آن عقب هستند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه پزشک خانواده در چهار استان کشور اجرا می شود، افزود: در برخی استانها برای پزشک خانواده نیرو جذب شده و حتی آموزشهای لازم داده شده اما آنها هنوز بکار گرفته نشدند.

ثروتی با بیان اینکه وزیر بهداشت باید با حضور در صحن مجلس به این سوالات پاسخ دهد، افزود: برخی از عملکردهای وزارت بهداشت موجب نارضایتی در بین مردم و مسئولین در استانها شده که وزیر باید پاسخگو باشد.