اصلاح طلبان از رد صلاحیت ها برنامه دارند/ شورای نگهبان مرزبندی اصلاح طلب یا اصولگرا ندارد

گروه سیاسی-دکتر حسن غفوری فرد نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت و گو با افکارخبر با اشاره به رد صلاحیت برخی نامزدهای انتخابات توسط شورای نگهبان و فضاسازی های اصلاح طلبان اظهار داشت: از ابتدا پیش بینی می شد که  اصلاح طلبان برنامه دارند و می خواهند ثبت نام فله ای در انتخابات داشته باشند و حتی یقین هم داشتند که رد خواهند شد و در این مورد حتی در جلسات خود صحبت می شد.

وی افزود: بسیاری از افرادی که ثبت نام کردند حداقل های لازم و مشهود را هم نداشتند مثلا برخی خانم ها حجاب لازم را نداشتند و یقین داشتند که رد صلاحیت خواهند شد و برنامه ای ظاهرا داشتند که تعداد ثبت نام را به بالای 12 هزار نفر رساندند و صد در صد نسبت به دور قبل شاهد افزایش بودیم.

غفوری فرد بیان داشت: در مجلس خبرگان نیز شاهد افزایش 62 درصدی افزایش ثبت نام برای انتخابات بودیم و این با توجه به اینکه در امتحان های قبلی بودند،باز هم شرکت کردند و مقداری این حضور برای تحت تاثیر قرار دادن شورای نگهبان و شایعات مختلفی که گفته می شود بود.

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی تنها مرجع صلاحیت داوطلبان فقط شورای نگهبان است و افرادی ممکن است توصیه و نظر و پیشنهادی بدهند اما تنها مرجع رسیدگی شورای نگهبان است .

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: اینگونه نیست که فقط اصلاح طلبان رد صلاحیت شده باشند بلکه اصلاح طلبان بیشتر ثبت نام کردند و بیشتر هم رد صلاحیت شدند اما از اصولگرایان نیز تعداد زیادی رد صلاحیت شدند.

وی افزود: شورای نگهبان تحت تاثیر جو سازی ها قرار نمی گیرد و سابقا هم دیده ایم که به وظایف خود به خوبی عمل می کند و به هیچ وجه تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

غفوری فرد اظهار داشت: ثبت نام کنندگان با توجه به فرصتی که شورای نگهبان گذاشته می توانستند اعتراض خود را اعلام کنند  و شورای نگهبان بررسی کند و دیده ایم که شورای نگهبان در برخی مواقع پس از رد صلاحیت ها زمانی که مجددا بررسی می کنند برخی افراد تائید می شوند و مسیر عادی این موضوع باید طی شود.

وی افزود: اصولا شورای نگهبان مرزبندی اصلاح طلب یا اصولگرا ندارد بلکه به وظایف خود عمل می کند و شش فقیه مجتهد در انجا هستند که آخرت خود را به دنیای دیگران نمی فروشند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری  گفت: شورای نگهبان تحت تاثیر حرفهای هیچ یک از مقام های مسئول قرار نخواهد گرفت و اعضای این شورا معتقدند باید در مقابل مردم پاسخگو باشند و هرگز از وظایف خود تخطی نخواهند کرد.