جنبش عدالتخواه دانشجویی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور در جمع استانداران و فرمانداران سراسر کشور در نامه‌ای به وی نوشت: همگان از علت رد صلاحیت‌ها بی‌اطلاعیم، اما نیک می‌دانیم که قانون برای اعتراض همه راه را باز گذاشته و یقین داریم که «حقوقدانی» چون شما به عنوان رئیس جمهور «قانونی» کشور مجرای قانونی را بر «فشارهای سیاسی» برای پیگیری اعتراضات ترجیح می‌دهد.

در ابتدای این نامه خطاب به روحانی آمده است: سخنان پرحاشیه و جنجالی حضرت عالی در جمع استانداران و فرمانداران سراسر کشور موجب تعجب و حیرت شد که چگونه رئیس قوه مجریه این‌چنین بی‌محابا، نهادهای قانونی کشور را با تندی کلامش می‌نوازد. آنچه بر حیرت و تعجب‌مان افزود آن‌ است که یقینا شما با آن همه تجربه و سوابق کاملا امنیتی، بیش از هر کس به تبعات خطرناک تضعیف نهادهای قانونی کشور توسط یکدیگر، و از درون نظام حاکمیتی آگاهید.

در ادامه تاکید شد: حمله به «شورای نگهبان قانون اساسی» توسط «مجری قانون اساسی» طبق کدام فرمول امنیتی و اصول مدیریت کشور توجیه پذیر است؟ اگر جایگاه شورای نگهبان تضعیف و عملکردش مورد خدشه ناروا قرار گیرد دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. نیک می‌دانید تایید صلاحیت احتمالی شما در خبرگان امسال و نیز تایید صحت رای 50.7 درصدیتان در انتخابات سال 92 نیز جزو «عملکرد» همین شورای نگهبان است. چه شده که تصمیم گرفته‌اید ارّه بر نردبانی بزنید که خود برای تکیه بر مسند قدرت از آن بالا رفته‌اید؛ یکی بر سر شاخ و بن می‌برید!

این اتحادیه دانشجویی در ادامه خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: ملت پس از 900 روز همچنان منتظر اجرایی شدن وعده‌های 100 روزه شما هستند. چرخ هسته‌ای ایستاد اما چرخ اقتصاد نمی‌چرخد! آیا قرار است تا اتمام دوات، برای فرار از مطالبات معیشتی مردم، به نهادهای قانونی کشور حمله کنید؟ فکر می‌کنید تا کی می‌توانید با چنین اظهاراتی مفری برای گریز از مطالبات گریز ناپذیر اقتصادی مردم پیدا کنید؟ وقت آن نرسیده بعد از گذشت بیش از دو سال، سر از لاک خود بیرون بیاورید و ببینید «مردم هم می‌فهمند!»

در ادامه این نامه آمده است: در دوسال و نیم گذشته از هزینه دادن «سیاست» برای «اقتصاد» گفته و کمک به اقتصاد را دلیل سیاست‌هایتان اعلام کرده اید. آیا در پسا برجام زمان ادای دین «سیاست» به « اقتصاد» فرا رسیده و  هیاهوی سیاسی، تدبیری برای عدم بهبود اقتصادی پسا برجامی است؟

جنبش عدالتخواه دانشجویی در ادامه نامه خود به روحانی افزود: علی‌رغم وفور نخبگانی متعهد در بدنه ملت بزرگ ایران، با مطرح کردن دوگانه موهوم تخصص و تعهد سخن از «زیاد ابن ابیه» گفته‌اید. آیا به نظرتان به نقطه‌ای رسیده‌ایم که برای مدیریت دولت و کشور باید دست به دامان امثال «زیاد ابن ابیه » شویم؟ این بیان در درجه اول نادیده گرفتن توان مدیریتی و تلاش‌های دولت مردان و مدیران فعلی کشور و اهانت به آنان است. چرا به مدیران دولت خود توهین می‌کنید؟! خوب اگر بنگریم هنوز در این مرز و بوم آنقدر مالک اشتر هست که بتوان مدیریت بخش­‌های گوناگون را بدانها سپرد و هم از تخصص شان سخن گفت و هم از تعهدشان.

در ادامه تاکید شد: ما نیز همانند همگان از علت رد صلاحیت‌ها بی‌اطلاعیم، اما نیک می‌دانیم که قانون برای اعتراض همه راه را باز گذاشته و یقین داریم که «حقوقدانی» چون شما به عنوان رئیس جمهور «قانونی» کشور مجرای قانونی را بر «فشارهای سیاسی» برای پیگیری اعتراضات ترجیح می‌دهد که امام­مان فرمود: «من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است. » صحیفه نور. جلد 18 صفحه 280

جنبش عدالتخواه دانشجویی اظهار داشت: اگر پس از طی مراحل قانونی برخی همچنان اقناع نشدند، پیشنهاد ما این است که حضرت عالی به جای بیان سخنان تنش آفرین و دشمن شاد کن معترضین را دعوت کنید که رضایتشان را از اعلام علنی دلایل رد صلاحیتشان اعلام کنند تا معلوم شود علت واقعی رد صلاحیت‌ها چیست؟ به راستی در پس چنین اظهاراتی چه در دل دارید؟ دلتان می‌خواهد کسانی که قانون اساسی را قبول ندارند در مجلس باشند؟! دلتان می‌خواهد آشوب طلبان در مجلس باشند تا شما همچنان مرد عبور از بحران‌ها باشید؟!

در پایان این نامه آمده است: چندی پیش در آستانه اجرایی شدن برجام، از  لزوم به کار گیری مدل برجام در داخل کشور سخن گفته بودید. اما متاسفانه در مواجهه با نهادهای قانونی کشور «تیغِ تیزِ» کلامتان با «خنده‌های ظریفِ» مدلِ برجام‌تان همخوانی چندانی ندارد! نغز آنکه حکما «با دوستان مروت» را مقدم و اولی بر «با دشمنان مدارا» ذکر کرده اند.