اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به سخنان انتخاباتی رئیس جمهور اظهار داشت: متاسفانه افرادی تا قبل از اینکه در جایگاه ریاست جمهوری قرار بگیرند یک نوع صحبت می‌کنند، اما بعد از اینکه رئیس جمهور می‌شوند نوع دیگر حرف می‌زنند و خودشان را فراتر از قانون می‌دانند و متاسفانه آقای روحانی با نوع گفتار خود علیه شورای نگهبان هجمه ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود قول‌هایی دادند که امروز هیچ کدام از قول‌ها عملی نشده و مردم با مشکلات متعدد معیشتی مواجه هستند و لازم است رئیس جمهور بصورت شفاف به مردم پاسخگو باشند که چرا حرف‌هایی زده اند که امروز به واقعیت تبدیل نشده و رکود، بیکاری و تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی بر جامعه حاکم شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان "مردم بخوبی اقدامات دولتمردان را تشخیص داده و در بهترین زمان عکس العمل نشان خواهند داد" تصریح کرد: مردم ایران صبور و با بصیرت هستند و در زمان مناسب پای صندوق رای به کسانی که حرف می‌زنند، اما عمل نمی‌کنند پاسخ مناسبی خواهند داد.

کوثری تاکید کرد: دولت حتی آب خوردن مردم را به تحریم ها گره زد، اما امروز هیچ برنامه مشخصی برای برون رفت کشور از رکود از سوی دولت ارائه نمی‌شود. به همین دلیل باید گفت دولتمردانی که قول می‌دهند اما هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت معیشت مردم نمی‌کنند توانایی کار اجرایی ندارند.