نتایج توافق آثار خوبی بر فضای جهانی ایجاد کرد

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان و "دون پرامودوینای" آخرین تحولات روابط دوجانبه و راههای گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

 

 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روند رو به جلو مناسبات دو کشور اظهار داشت مناسبات تهران و بانکوک بر اساس احترام متقابل و علائق دیرینه همواره مبتنی بر منافع مشترک رو به جلو و پیشرفت داشته و جمهوری اسلامی ایران آمادگی گسترش مناسبات دو کشور در زمنیه های سیاسی اقتصادی و فرهنگی دارد.

 

ظریف با تبیین نتایج توافق برجام و اثار گسترده آن درمرحله پساتحریم گفت: ما ظرفیت های فراوانی فرا روی موسسات دولتی وخصوصی دو کشور برای بحث و بررسی درچهارچوب کمیسیون  مشترک اقتصادی دوکشور و ایجاد فرصتهایی هر چه بیشتر بر صاحبان صنایع و تجار دو کشور داریم.

 

وزیر امور خارجه کشورمان سفر مقامات عالیرتبه تایلند برای گسترش و تعمیق مناسبات دوکشور را مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد: بازار جمهوری اسلامی ایران می تواند نقش مرکزیت را در ترانزیت ، تبادلات منطقه ای ، صادرات مجدد، همکاریهای چند چانبه ، تقویت همکاریهای کشاورزی ، شیلات و آبزیان را برای شرکای تایلندی خود ایفا  نماید.

 

ظریف با اشاره به همکاریهای سازنده دو کشور در مجامع بین المللی و منطقه ای ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب رایزنی و مشارکت فعال در راستای توسعه پایدار، همکاری  برای صلح و ثبات و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم را اعلام داشت.

دون پرامودوینای وزیر امور خارجه تایلند با  اشاره به نتایج کمسیون مشترک اقتصادی دو کشور اظهار داشت : دستاوردهای کمسیون مشترک اقتصادی دو کشور برای ارتقای همکاریهای بانکوک و تهران را مثبت و سازنده ارزیابی کرد.

 

وی افزود: همواره روابط دو کشور بر اساس اصول احترام متقابل و منافع مشترک بر پایه های متینی استوار بوده است و امروز درتهران با حضور هیئت تجاری بزرگ در صدد شناسایی فرصتهای همکاریهای سیاسی ، اقتصادی ، تجاری و فرهنگی هر چه بیشتر با جمهوری اسلامی ایران می باشیم.

 

وزیر امور خارجه تایلند گفت: ما خرسندیم که نتایج توافق جمهوری اسلامی ایران و 1+5 آثار خوبی بر فضای جهانی ایجاد کرده و امیدواریم در خلال رایزنیهای جدید بتوانیم زمینه های همکاریهای دو جانبه را بین دو کشور ارتقاء بخشیم.

وی خاطر نشان کرد: تایلند در چهارچوب رایزنیها و منافع مشترک دو کشور علاقمند است با جمهوری اسلامی ایران، سطح همکاریهای خویش را در  سازمانهای بین المللی و منطقه ای مختلف افزایش بخشد.