خانه موسیقی استعفای حسین علیزاده را پذیرفت

شورای عالی خانه موسیقی در جلسات متوالی اواخر دی و بهمن ماه 1394 با حضور محمدرضا شجریان (رئیس شورا)، مصطفی کمال پورتراب (نایب رئیس شورا)، داود گنجه‌ای، فرهاد فخرالدینی، هوشنگ کامکار (از اعضای شورای عالی)، محمد سریر (رئیس هیئت مدیره) و حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) تشکیل شد.

در نخستین جلسه مورخ 26 دی‌ماه، انتخابات دوره جدید خانه و استعفای آقای حسین علیزاده از سمت دبیر و سخنگویی شورای عالی خانه موسیقی که در رسانه ها منعکس شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسات (جلسه مورخ سی دی ماه) در خصوص دیگر موارد مورد بحث، شورای عالی مقرر کرد کارگروهی متشکل از نمایندگان شورای عالی، نمایندگان هیئت مدیره و چند نفر از شورای مشورتی و همچنین چند نفر از هنرمندان فعال در عرصه موسیقی جهت پیگیری لغو کنسرت‌ها، ممنوعیت فعالیت بانوان نوازنده در برخی از شهرستان‌ها و... زیر نظر شورای عالی تشکیل گردد.

در پایان این جلسه ضمن تاکید بر اعلام فعالیت‌های گذشته در زمینه موضوع کپی رایت و مساله کسانی که ممنوع الفعالیت هستند ابراز امیدواری کردند کارگروه جدید بتواند در مورد موضوعات مطرح شده فعالیت کرده و از طریق مذاکره و گفتگو مسائل را حل و فصل نمایند.

سومین و آخرین جلسه این فصل که روز گذشته (3 بهمن ماه) برگزار شد به جمع‌بندی مصوبات شورا اختصاص داشت؛ دراین نشست ابتدا حمیدرضا نوربخش(مدیرعامل خانه موسیقی) توضیحاتی درباره انعکاس موضع گیری های شورای عالی و همچنین ریاست آن در رسانه‌ها ،برنامه جشن خانه موسیقی، جدول زمانبندی انتخابات پیشنهادی از سوی هیئت مدیره و فعالیت بخش حقوقی خانه در دفاع از حیثیت خانه موسیقی و پیگیری حقوقی نسبت به افراد هتاک و... گزارشی ارائه کرد.

در ادامه اعضای شورا با پذیرش استعفای دبیر و سخنگو-آقای حسین علیزاده- موافقت کردند. همچنین مباحثی در زمینه مشکلات ارکسترهای سمفونیک و ملی، مصادیق عدم رعایت حقوق مولفین و مصنفین، عدم رعایت حقوق شهروندی در ممانعت از حضور بانوان هنرمند در روی صحنه مطرح و از استفاده غیرقانونی رسانه های عمومی از آثار هنرمندان عرصه موسیقی انتقاد شد.

اعضای شورا ضمن درخواست رعایت حق و حقوق هنرمندان از سوی نهادهای مختلف یادآوری کردند که در آینده پیگیر موضوع شده و همچون گذشته از راه های قانونی و با مسئولیت بخش حقوقی خانه این مسئله را پیگیری خواهند کرد و از مدیرعامل خواستند گزارش فعالیت‌ها و پیگیری ها را در جلسه آتی شورا ارائه نماید.

این شورا همچنین با پیشنهاد هیئت مدیره مبنی برآغاز برگزاری انتخابات کانون‌های خانه و متعاقب آن انتخاب هیئت مدیره اصلی خانه موسیقی در اسفند ماه سال جاری موافقت و تاکید کردند به زودی اطلاع رسانی برگزاری این انتخابات به صورت گسترده آغاز شود.