مصاحبه های ابتکار خلاف مصوبه شورای عالی امنیت ملی است

گروه سیاسی - فاطمه آلیا نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکار خبر با اظهار تعجب از 30 مصاحبه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با رسانه های بین المللی و معاند نظام و با بیان اینکه این مصاحبه ها دارای چندین اشکال و ایراد است که مردم در مراجعه به ما بیان می کنند، افزود: اول آنکه شورای عالی امنیت ملی مسئولین و معاونین رئیس جمهور را از مصاحبه با رسانه های معاند نظام منع کرده است که انجام مصاحبه های ابتکار خلاف این مصوبه است.

وی تلاش برای تضعیف ارکان نظام را ایراد دوم مصاحبه های ابتکار ذکر کرد و افزود: با بررسی محتوای این مصاحبه ها می توان دریافت که رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بجای پرداختن به موضوعات سازمانی خود، در تلاش برای تضعیف ارکان نظام و زیر سوال بردن عملکردهای نهادهای قانونی و مسئولین مذکور است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به محتوای مصاحبه هفته گذشته ابتکار با گاردین گفت: وی در این مصاحبه گفته که «نگرانی‌هایی در زمینه فرآیند بررسی و تفحص شورای نگهبان وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم بر نگرانی‌ها غالب شویم. همه چشم انتظار انتخابات عادلانه و رقابت سالم هستند و این مهمترین موضوعی است که ما در پیش داریم. دولت در پی اطمینان یافتن از انجام درست انتخابات بر اساس قانون و اصولی است که ما برای چشم انداز دموکراسی در کشور داریم» این اظهار نظر به معنی زیر سوال برد عملکرد شورای نگهبان و ایجاد شبهه در سلامت انتخابات است.

آلیا با بیان اینکه مصاحبه وی به مناسبت روز هوای پاک انجام شده، تصریح کرد: این سوال جدی وجود دارد که کدام یک از این مطالبش برای هوای پاک است؟

وی فعالیت سیاسی در یک سازمان زیست محیطی را سومین ایراد مردم به ابتکار ذکر کرد و گفت: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بجای پرداختن به مساله آلودگی هوای تهران و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه، به دنبال فعالیت های سیاسی است که در واقع همین مساله باعث شده مساله آلودگی هوای تهران نه کاهش یابد و نه برنامه ای برای رفع آن ارائه شود.

چهره شاخص مجلس با اشاره به مخالفتهای نمایندگان با عملکرد ابتکار افزود: چرا معاون رئیس جمهور باید با شبکه بی بی سی و دیگر شبکه های بیگانه که همواره به دنبال تخریب نظام و حمایت از مخالفان و فتنه گران هستند، مصاحبه کند؟

آلیا گفت: نمایندگان در جلسات علنی مجلس تذکرات زیادی داده و حتی از رئیس جمهور هم خواستند که در این زمینه توضیح دهد، اما ظاهرا این موارد فایده ای نداشته است.

وی با اشاره زمان صرف شده برای این مصاحبه ها افزود: وقتی در ظرف هفت ماه با 30 نشریه مصاحبه می شود، سوال این است که این مصاحبه ها چقدر وقت این خانم و دیگر مسئولین سازمان را گرفته و چقدر برای سازمان مفید بود؟