پیشنهاد 50 میلیونی کانال تلگرامی به یک کاندیدا !

 32 روز به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زمان باقی مانده و اقدامات مقدماتی برای تعیین کاندیداهای نهایی این انتخابات و احراز صلاحیت‌ آن‌ها در جریان است.

 

امروز اعلام نتایج بررسی صلاحیت خبرگان

نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان کاندیداتوری در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان امروز دوشنبه پنجم بهمن اعلام می‌شود.

شورای نگهبان: رسانه‌ها از گمانه‌زنی درباره تأیید صلاحیت‌ها پرهیز کنند

روابط عمومی شورای نگهبان طی اطلاعیه‌ای، رسانه‌های جمعی مخصوصا مطبوعات و خبرگزاری‌ها را از گمانه‌زنی و شایعه‌پراکنی در خصوص تأیید صلاحیت‌ها، برحذر داشت.

 

خبر داغ سخنگوی دستگاه قضا درباره انتخابات

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و یکمین نشست خبری خود که بعدازظهر دیروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد گفت: حدود یک ماه به انتخابات مانده، انشاء الله با التزام همگان به قانون هفتم اسفند ماه انتخاباتی پرشور و با نشاط را در فضایی آرام و با مشارکت حداکثری شاهد خواهیم بود.

 

تشکیل 40 پرونده تخلفات انتخاباتی 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در این مدت به نسبت بعضی از سنوات قبل پرونده زیادی نداشتیم گرچه همین مقداری هم که وجود دارد، امیدواریم کمتر شود، در کل 31 استان تا آنجا که به من اطلاع داده اند 40 پرونده تشکیل شده که بیشتر آن مربوط به مواردی است که در فضای مجازی تخریب‌هایی علیه برخی نامزدها صورت گرفته است.

 

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: تقاضای بنده این است که قبل از اعلام از مراجع رسمی از گمانه زنی در مورد کسانی که رد صلاحیت شدند یا صلاحیتشان احراز نشده اجتناب شود. بخصوص گمانه زنی‌هایی که متضمن خلاف قانون است و سبب می‌شود برخی افراد که اسمشان برده شده یا مطالبی در موردشان مستقیم یا غیر مستقیم گفته شده بیایند شکایت کنند و از این موارد داشته‌ایم.

وی افزود: برخی مواردی را مطرح کرده‌اند که فلانی رد صلاحیت شده با اینکه چنین چیزی از مراجع رسمی تأیید نشده است این درحالی است که حدود 700 پیامک هم در این خصوص رد و بدل کرده‌اند و این افراد هم خودشان و هم دستگاه‌های اطلاعاتی را به زحمت می‌اندازند که این موارد شناسایی شده‌اند و افراد دستگیر و تحت تعقیب هستند.

درگیری خونین در خوزستان

مصطفی نظری دادستان شوش با تشریح آخرین جزئیات درگیری میان طرفداران کاندیداهای انتخاباتی در شهرک بهرام شوش اظهارکرد: یکی از کاندیدای تایید صلاحیت شده به این شهرک دعوت شده بود که میان طرفداران این کاندیدا و کاندیدای دیگری که رد صلاحیت شده بود، درگیری ایجاد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شوش در ادامه افزود: در این درگیری که همه از اعضای یک طایفه بودند یک نفر کشته و دو نفر زخمی برجا گذاشت که مجروحان به بیمارستان منتقل شدند.

وی اضافه کرد: یکی از عوامل این حادثه دستگیر شده است و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

 

ایجاد تردید در نتایج احراز صلاحیت ها حرکت در مسیر استکبار است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: ناصحانه و خیرخواهانه به کسانی که از تریبون های رسمی و غیررسمی استفاده می‌کنند بویژه مسئولین تذکر می دهیم که مراقب اظهارنظرهای خود باشند. مبادا با اظهارات غیرمسئولانه و بعضا التهاب آور و تردید افکن و گله گذاری های ناسنجیده موجبات تضعیف جبهه خودی و نهادهای مسؤول بویژه شورای نگهبان گردند که این امر در پیشگاه الهی و ملت خدوم ایران اسلامی گناهی نابخشودنی است، از خداوند منان توفیق عمل کردن به وظیفه را در این مقطع حساس مسالت می نماییم.

هفتمین جلسه شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان برگزارشد

«غلامعلی حدادعادل» سخنگوی ائتلاف اصولگرایان گفت: هفتمین جلسه شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان یکشنبه شب در فضایی صمیمی باحضور 20 نفر از اعضا به ریاست آیت الله موحدی کرمانی برگزار شد.

 130 هزار صندوق اخذ رای از روز سه شنبه به حوزه های انتخابیه ارسال می شود

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: 130 هزار صندوق شفاف اخذ رای از روز سه شنبه (ششم بهمن ماه) به حوزه های انتخابیه اصلی و فرعی در سراسر کشور ارسال می شود.

رایزنی معاون مقام عالی رتبه درباره صلاحیت ها

برخی در شبکه های اجتماعی مدعی شدند که معاون یک مقام عالی رتبه فهرست 214 نفره ای را آماده کرده و در ملاقات با مسوولین نظام و سه عضو حقوقدان شورای نگهبان برای آن رایزنی می کند.

از میان این 214 نفر، 37 نفر از "عدم احراز" و 177 نفر"ردصلاحیت" شده اند.

در آمدهای میلیونی کانالهای تلگرامی سودجو در ایام انتخابات

یک کانال تلگرامی مدعی شد: کانال های تلگرامی که با اعضای چند صد نفره! و محدود به صورت قارچ گونه در فضای انتخابات در حال رشد هستند با هدف کسب درآمد از کاندیداهای سرگرم رقابتهای انتخاباتی راه اندازی می شوند.

مدیران این کانال ها با استفاده از عدم آشنایی برخی کاندیداها و همچنین شور و هیجان رقابتی آنها، طی دیدار هایی که با آنها ترتیب می دهند در خواست رقم های نجومی می کنند و جالب است که پاسخ مثبت هم می شنوند.

در همین رابطه یکی از این کاندیداها گفته که گرداننده یک کانال با تعداد اعضای تنها هزار و چند نفر از من در خواست 50 میلیون تومان!!! وجه نقد برای تبلیغ در ایام انتخابات کرده است. برای طراحی یک سایت ساده 5 میلیون تومان پرداخت کرده ام که هزینه این طراحی از لحاظ فنی کمتر از 200 هزار تومان است.