مناظره نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری در آیووا در حالی برگزار شد که هیلاری کلینتون هنگام سخن گفتن از ایران صدایش گرفت و برای رها شدن از سرفه‌های ممتد مجبور به خوردن قرص شد.

هیلاری کلینتون، بامداد امروز دوشنبه در مناظره نامزدهای دموکرات آمریکا حضور یافت و در بخشی از این مناظره گفت موضع آمریکا در قبال ایران باید «بی‌اعتماد باش، اما راستی‌آزمایی کن» باشد. 

او افزود: «من به هر تحریمی علیه ایران که قابل تصور است رأی موافق دادم. نه تنها فقط تحریم نفت و گاز، بلکه تحریم پسته. همه تحریم‌ها. ما این تحریم‌ها را خواستیم».

هیلاری کلینتون همچنین با ادعای نقض احتمالی برجام توسط ایران گفت:‌«باید عواقبی برای این موضوع باشد و باید تحریم‌ها سریعا دوباره اعمال شوند».

او در حالی این اظهارات را مطرح کرد که حین این سخنان،‌ ناگهان صدایش گرفت و سرفه‌های ممتد او با اظهارات ضد ایرانی‌اش همزمان شنیده می‌شد.

کلینتون که شدیدا سرفه می‌کرد،‌ درباره ایران گفت :‌«ما باید اطمینان حاصل کنیم که ایران این موضوع را بفهمد که اگر بخواهند به سمت سلاح بروند،‌آمریکا مانع آنها خواهد شد و با قاطعیت اقدام خواهیم کرد».

وی که سرفه‌هایش بند نمی‌آمد، در ادامه گفت: «شخصیت ایران تغییر نکرده است و آنها عزم ما را با اقداماتشان خواهند سنجید اقداماتی چون آزمایش موشک باالستیکشان. من خوشحالم و از تحریمهای تازه علیه ایران در موضوع حمایتشان از تروریسم و برنامه موشکی آنها، نقض حقوق بشر، بازداشت آمریکایی‌ها و رفتارهای دیگری چون جرایم سایبری حمایت می‌کنم».

وزیر خارجه سابق دولت اوباما پس از آن، با صدای گرفته سراغ سوریه و حزب‌الله هم رفت. او که همچنان سرفه می‌کرد، در اینباره تاکید کرد:‌«باید تا انجایی که می‌توانیم سخت روی راه‌حل سیاسی در سوریه کار کنیم چون شاید هدف واقعی ایران کنترل کردن سوریه باشد و یا در اختیار داشتن مناطقی در این کشور نزدیک درهای ورودی اسرائیل و حفظ ارتباط با حزب‌الله باشد».