واکنش رئیس ستاد اصلاح طلبان از تهدید روحانی توسط عارف

علی صوفی رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان که اخیراً گفته بود "عارف به آقای روحانی هشدار داده است که اگر اصلاح‌طلبان موفق نشوند در انتخابات مجلس دهم پیروز شوند آقای روحانی در سال 96 در پاستور نخواهد بود"، امروز نیز در توضیح بیشتر این سخنان تاکید کرده است: می‌توان باور داشت حساسیتی که عارف نسبت به ادامه ریاست‌جمهوری روحانی نشان داده، حساسیتی مثبت بوده است. ایشان اظهار نگرانی کرده است که اگر تفرقه‌ای بین جناح اصلاح‌طلبان اعم از دولت یا شورای عالی سیاست‌گذاری یا احزاب اصلاح‌طلب پیش آید، این تفرقه مشکلاتی را در ادامه مسیر دولت آقای روحانی ایجاد خواهد کرد.

صوفی می‌گویدک عارف این را به عنوان خطر بیان کرده است اما جای تعجب است که برخی این موضوع را بد برداشت کردند، یعنی همه اصلاح‌طلبان، خود دولت و همه احزاب سیاسی که در قالب شورای عالی سیاست‌گذاری اجتماع کرده‌اند در جهت حساسیت سیاسی در این مقطع حرکت کرده و در واقع سازوکاری را فراهم کردند که بتوانند مجلس آینده را از این وضعیت نجات دهند و مجلس معتدلی به وجود‌ آید.

برای رفع خطراتی که در پیش است اصلاح‌طلبان در تلاشند مجلس معتدلی بر سر کار آید که ترکیبی از معتدلین اصولگرا و اصلاح‌طلب باشد تا برای اهداف بلندمدت دولت تدبیر و امید ریل‌گذاری کند.