به گزارش جهان، او این شخص را "حجت الاسلام محمدرضا عباسیفر، عضو سابق شورای نگهبان و مسوول دفتر آیتالله یزدی در زمان ریاست وی بر دستگاه قضایی" معرفی کرده و گفته است که شش بار به ملاقات مهدی کروبی رفته است.

رجایی در وبلاگ خود نوشته است: " دو هفته قبل از جناب حجت الاسلام والمسلمین عباسی فرد - که می‌گفت به دلیل رفاقتی که سال‌هاست با آقای شیخ مهدی کروبی دارد با موافقت و تدبیر درست دوستان.. بیش از شش بار با جناب کروبی در ایام حصر او در منزلش دیدارهایی چندساعته داشته است - که می‌گفت آقای کروبی درحال حاضر هم هنوز دل در گرو نظام دارد و بارها با تعبیرات احترام‌آمیز از رهبری یاد می‌‌کند و … "

غلامعلی رجایی، آقای عباسی‌فرد را از دوستان نزدیک آقای کروبی توصیف کرده و عنوان کرده است که او " شهادت می‌داد و می‌گفت به‌رغم گلایه‌هایی که وجود دارد حصر خانگی کروبی به رغم برخی محدودیت‌های ناپسند، هیچ تغییری در اعتقاد و علاقه کروبی نسبت به نظام و رهبری ایجاد نکرده است. "

فارغ از صحت یا نادرستی این مطالب، سخنان این حامی سران فتنه در شرایطی رسانه ای شده است خانواده مهدی کروبی پس دیدار هفته گذشته با شیخ، ‌ به رسانه های ضدانقلاب گفتند " آقای کروبی همچون گذشته در خصوص مسائل صحبت می کردند و همچنان بر مواضع خود بیش از پیش تاکید می کردند. "

آنان این سخنان را در واکنش به انتشار خبر پشیمانی شیخ اصلاحات و توبه او از رویکرد افراطی‌اش بیان کردند زیرا پیش از این دیدار، سایت رسمی مهدی کروبی به نقل از کمپین حقوق بشر(متشکل از حامیان سران و فعالان فتنه) از احتمال پخش اعترافات تلویزیونی مهدی کروبی خبر داد اما مدعی شد چندین روانشناس تلاش می کنند که” آقای کروبی را برای حضور در تلویزیون آماده کنند”.

بر پایه این رویدادها، گفته می شود آمادگی کروبی برای توبه کردن، نه نتیجه فشار روانشناسان که پروژه تعریف شده جریان فتنه و نتیجه به بن بست رسیدن سایر راهکارهاست.

طبق این پروژه، محافلی چون سایت کروبی با " اجباری خواندن اعترافات احتمالی کروبی " سعی در اطمینان بخشی به جریان ضدانقلاب و جلوگیری از تشتت در جبهه ضدانقلاب را دارند و از سوی دیگر چهره های داخل کشور که گویا غلامعلی رجایی نخستین مامور آن است، وظیفه مهیا کردن فضا برای اجرای پروژه " توبه کروبی " را بر عهده دارند.

شاید در راستای همین طرح است که آقای رجایی در پایان مطلب وبلاگش، بازداشت کروبی را به ضرر تعبیر کرده و نوشته است: " باید بدون فوت وقت از هر جا که بشود جلوی ضرر را گرفت. "

در عین حال بخشی از ناظران سیاسی بر این باورند که انتشار این نوع اخبار پیش از آنكه منعكس كننده واقعیت باشد حاکی از ترس جریان فتنه از ابراز توبه و ندامت چهره های اصلی فتنه است؛ رویدادی که وقوع آن مساوی است با مرگ واقعی جریان فتنه.