مخالفت آمریکا با برقراری پرواز مستقیم به ایران

«واشنگتن فری بیکن» با درج این خبر نوشت: تکذیب مقام دولت اوباما در حالی صورت گرفت که رئیس ایران ایر هواپیمای ملی ایران در آخر هفته گذشته اعلام کرد که بین آمریکا و ایران مذاکراتی در مورد از سرگیری پروازهای مستقیم بین دو کشور در جریان است.

این تکذیب که در پاسخ به یک سؤال «فری‌بیکن» صورت گرفت، همزمان با درگیر شدن ایران در مذاکره با ایرباس برای خرید بیش از یکصد هواپیمای جدید انجام شده است.

مقامات دولت اوباما می‌گویند؛ چنین چیزی حقیقت ندارد و به چندین مورد نگرانی که از سرگیری پروازها را پیچیده و بغرنج خواهد ساخت، اشاره کردند.

یک مقام وزارت‌خارجه آمریکا به فری‌بیکن گفت: «هیچیک از مقامات دولتی آمریکا در چنین مذاکراتی مشارکت نداشتند.» از سرگیری پروازها بین آمریکا و ایران چیزی نیست که ما در حال بررسی آن باشیم. وجود مسائلی مربوط به تنظیم مقررات و غیره، مانع از پروازهای مستقیم بین آمریکا و ایران خواهد شد.» یک مقام دولتی دیگر نیز تأیید کرد که پروازهای مستقیم بین آمریکا و ایران «چیزی نیست که مدنظر قرار گیرد.» مسافران ایرانی عمدتا قادر به گرفتن ویزای آمریکا نخواهند شد.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مذاکره با ایران را برای برقراری پرواز مستقیم تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو به نقل از فارن پالسی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارش‌های انتشار یافته را درباره مذاکرات تهران و واشنگتن درخصوص برقراری پروازهای مستقیم میان دو کشور رد کرد. سم وربرگ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: «این موضوعی نیست که فعلا در دست بررسی قرار داشته باشد، برخی از مسائل مانند مقررات و قوانین و چیزهای دیگر وجود دارند که در شرایط کنونی مانع از برقراری پروازهای مستقیم میان ایران و آمریکا می‌شوند.»