سازمان تامين اجتماعي به عنوان يك سازمان بيمه گر عمومي غير دولتي حدود ۳۰ ميليون نفر از جميت كشور را تحت پوشش خود دارد و براي تامين هزينه هاي مربوط به خود، علاوه بر دريافت حق بيمه از بيمه شدگان تحت پوشش خود، در بخش هاي مختلفي سرمايه گذاري كرده و موسسات و شركت هاي بسياري را تحت تملك خود دارد كه موسسه آهنگ آتيه يكي از آنهاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شهریور ۱۳۸۷ بود که روزنامه خورشید با صاحب امتیازی سازمان تامین اجتماعی به عنوان یکی از روزنامه های صبحگاهی روی دکه های روزنامه فروشی جا خوش کرد، برای انتشار این روزنامه ۱۲ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده بود که ۹ میلیارد آن از سوی تامین اجتماعی برای راه اندازی چاپخانه ای برای این روزنامه در اطراف تهران اختصاص یافت اما ناگهان موسسه تصمیم به تعطیلی این روزنامه گرفت.

* تلاش برای انتشار دوباره خورشید و برکناری اعضای هیئت مدیره آتیه

سال جاری درست هنگامی که برخی از اعضای سیاسی هیئت مدیره آتیه تلاش خود را برای راه اندازی دوباره خورشید افزایش داده بودند، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در اقدامی ناگهانی، اعضای هیئت مدیره این موسسه را برکنار کرد.

شنیده های خبرنگار از یک منبع آگاه، حاکی از آن است که حافظی در حالی اعضای هیئت مدیره را برکنار کرده که این موسسه به پاتوق سیاسی یک گروه سیاسی تبدیل شده بود.

این اقدام در حالی انجام شد که قرار بود موسسه آتیه، روزنامه خورشید را برای دومین بار به عنوان یکی از روزنامه های صبحگاهی منتشر کند. روزنامه ای که قرار بود پس از انتشار با هدایت یکی از اعضای هیئت مدیره به جمع نشریات جریان انحرافی اضافه شود.

* موسسه آتیه منحل نشده است

زارع نژاد، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان تامین اجتماعی که خود از اعضای هیئت مدیره آتیه است، در گفتگوی امروز خود با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره برکناری اعضای هیئت مدیره، اظهار داشت: موسسه آتیه منحل نشده و اعضای هیئت مدیره آن که شامل دکتر شهروی، بهداد، خاوه ای، بلوکات، اشتهاردی هستند، هنوز به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی درباره اینکه طی یکسال گذشته بحثی در سازمان تامین اجتماعی درباره آغاز بکار دوباره روزنامه خورشید مطرح نشده، تاکید کرد: موسسه آتیه مجوز انتشار روزنامه خورشید را دارد و برای اینکه مجوز باطل نشود، هر ۶ ماه یک نسخه از روزنامه منتشر می شود.

زارع نژاد، با تاکید بر اینکه فعالیت موسسه آتیه پس از توقف انتشار روزنامه خورشید محدود شد، اظهار داشت: برای راه اندازی دوباره روزنامه خورشید، بحثی در سازمان تامین اجتماعی مطرح نشده و موسسه آتیه هم بایستی وظایفی را که سازمان تامین اجتماعی برای انجام به آن محول می کند، انجام دهد.

وی با تکذیب فعالیت سیاسی در موسسه آتیه، یادآور شد: موسسه آتیه به عنوان یک موسسه فرهنگی هیچ گونه فعالیت سیاسی را دنبال نمی کند و اعضای آن هم در مسائل سیاسی دخیل نیستند.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به استعفای یکی از اعضای هیئت مدیره، گفت: رنجبران، به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره بعد از ترک سمت خود در وزارت رفاه، به دلیل مشغله کاری زیاد از سمت خود استعفا کرد.

اظهارات زارع نژاد در حالی است که وی به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره موسسه آتیه فعالیت می کرده و موارد مطرح شده از سوی وی بیشتر بر ابهامات موسسه آتیه می افزاید.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که شنیده ها حاکی است که دکتر شهرودی، مدیرعامل آتیه نیز از سمت خود استعفا داده است.

گفتني است، بركناري اعضاي هيئت مديره از سوي حافظي، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي در حالي منتشر مي شود كه تصميمات يكي از اعضاي هيئت مديره كه در فعاليت هاي سياسي جرياني خاص نقش موثري دارد، در چند ماه اخير باعث غفلت موسسه آتيه از فعاليت هاي ابلاغ شده از سوي سازمان تامين اجتماعي شده بود.