تهدید به استعفای استانداران مثل "اگر تقلب شد بریزید بیرون" است
حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه حضور بیش از اندازه داوطلبان برای ثبت نام مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند بدون برنامه‌ریزی باشد اظهار داشت:  یک مرتبه 12 هزار نفر برای حضور در مجلس ثبت نام کردند و بعد از بررسی کسانی که شرایط لاز م را نداشتند رد صلاحیت شدند یا اینکه احراز صلاحیت نشدند؛ سوال اینجاست اینها کی هستند؟ کجا بودند؟ از کجا آمده‌اند؟

وی با اشاره به اینکه این میزان گستردگی برای ثبت‌نام و رد صلاحیت در مجلس امر تازه‌ای است گفت: البته تعداد زیادی از اصولگرایان هم رد صلاحیت شدند اینطور نیست که فقط اصلاح‌طلبان ردصلاحیت شدند بلکه حتی از نمایندگان فعلی در مجلس هم هستند کسانی که رد صلاحیت شدند یا احراز صلاحیت نشدند.

ابراهیمی تأکید کرد: احتمال می‌رود که این رفتار در نزدیکی انتخابات نوعی برنامه‌ریزی و تمهیدی است که در این موقعیت کشور را دچار بحران کند و احتمال این نفوذ آمریکایی‌ها در همین موضوع وجود دارد؛ آنها تلاش می‌کنند در داخل اختلال ایجاد کنند و این وحدتی که در کشور ما وجود دارد را بهم بریزند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به حضور بدون برنامه و از روی شوخی برخی افراد برای ثبت‌نام مجلس شورای اسلامی گفت: از ورود برخی افراد واقعا باید تعجب کرد، افرادی که واقعاً هویت لازم را نمی‌توان در آنها احراز کرد خارج از عقل است، آنها قصد دارند در این برهه مشکل ایجاد کنند.

ابراهیمی در واکنش به اعلام استعفا برخی استانداران دولت یازدهم در اعتراض به رد صلاحیت‌ها گفت: این کار هم می‌تواند نوعی تمهید و برنامه‌ریزی باشد، این اتفاقاتی که در حال رخ دادن است مثل فتنه 88 است؛ آن موقع یکی از خانم‌های شناخته شده پای صندوق وقتی می‌خواست رأی بیاندازد گفت رأی من به آن کاندیدا است و اگر اسم آن در نیامد تقلب شده و بعد دیدیم که شعار تقلب دادند و ریختند توی خیابان‌ها و مشکل ایجاد کردند.

این فعال اصولگرا رد صلاحیت گسترده را ناشی از ثبت‌نام‌های بیش از اندازه دانست و گفت: در موضوع رد صلاحیت‌ها  و حتی گستردگی آن برای یک طیف خاص چه ارتباطی با استانداران دارد؟ آیا استاندارها از حزب و جناح خاصی هستند؟ یا اینکه به این جریان اصلاح‌طلب وابسته هستند؟ این حرکات را وقتی کنار هم می‌گذاریم زنجیره‌ای درست می‌شود که نتیجه آن این شود که این‌ها همان زنجیری هستند که بنا دارند جلوی وحدتی که در کشور ما وجود دارد را بگیرد، آن هم در شرایطی ویژه‌ای که برجام به نتیجه رسیده است.

وی این واکنش‌های در پی رد صلاحیت‌ها را نوعی نفوذ آمریکا خواند و اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که نفوذ آمریکایی‌ها از همین طریق باشد و از این طریق بخواهند کشور را فلج کنند، این احتمال را نمی‌شود از ذهن دور داشت که توطئه‌ای در حال شکل گیری برای به هم زدن وحدت ملی ملت ایران باشد.

ابراهیمی با اشاره به چارچوب‌های قانونی موجود برای انتخابات و روند آن تصریح کرد: طبق قانون اساسی شورای نگهبان ناظر بر انتخابات است و نظارتشان هم استصوابی است و کسی که وارد این صحنه می‌شود بایستی همه شرایط را در نظر بگیرد، به هر حال رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت نیز در این صحنه وجود دارد و خوشبختانه این موضوع منحصر به اصلاح طلبان هم نبوده است.

این فعال اصولگرا با اشاره به اینکه نباید انتظار داشت صلاحیت همه ثبت نام کنندگان تایید شود افزود: متأسفانه در میان افراد ثبت‌نام کننده افرادی بودند که جرائم قضائی یا حتی محکومیت داشتند و بعضی نیز بودند که اصلاً به مصلحت نبوده ثبت نام کنند اما برای حضور در مجلس اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی به معترضان رد صلاحیت‌ها توصیه کرد: طی زمان اعلام شده برای اعلام شکایت خود مراجعه کنند تا طبق قانون به درخواست آنها رسیدگی می‌شود و اگر شورای محترم نگهبان رسیدگی نکرد آن وقت می‌شود اعتراض کرد.

وی با بی‌ارتباط خواندن استعفای استانداران برای اعتراض به رد صلاحیت‌ها گفت: این مسئله کمی بودار است و بعد از آن طرف از آقای رئیس جمهور هم درخواست کردند که چنینی و چنان کند.

ابراهیمی با تأکید براینکه قانون مشخص کرده که چه کسی مسئول بررسی صلاحیت‌هاست گفت: کشور رهبر، قانون و برنامه دارد کشور بی صاحب که نیست! و برای اعتراض باید از مجرای قانونی موضوع را پی‌گیری کرد نه از راه استعفا.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان خاطرنشان کرد: فلج کردن کشور از راه تهدید و اعتراضات خلاف قانون نتیجه معکوس دارد، این کار مجرمانه است که بخواهند کشور را در این شرایط سخت اقتصادی و رکود وارد بحران دیگری کنند؛ اگر بنا بر کشورداری است استعفا معنی ندارد طبق قانون پیگیری کنند و کار بررسی شود.