غلامرضا کاتب در نطق میان‌دستور امروز مجلس با گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب و رهبر شهیدان، بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران گفت: همکاران گرامی چند ماهی بیش به اتمام دوره نهم مجلس باقی نمانده است و انتظارات مردم بر دوش ما سنگینی می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه امروز مهمترین مشکل کشور سرمایه نیروی انسانی است که نباید مورد غفلت واقع شود، تصریح کرد: 70 درصد جمعیت کشور را جوانان جویای کار تشکیل می‌دهند و فقط 30 درصد غیرفعال هستند.

وی ادامه داد: هر ساله بالغ بر 800 هزار نفر فارغ‌التحصیل به جمع بیکاران اضافه شده و نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان هم به 42 درصد رسیده است.

کاتب گفت: حال که برنامه ششم در دستور کار مجلس است، باید اولویت اساسی آن اشتغال باشد و ساختار بانکی که منابع کمتری را در حوزه اشتغال‌زایی اختصاص داده اصلاح شود.

نماینده گرمسار با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: لازم است مسئولان امنیتی نظارت جامع و کافی داشته باشند و اجازه ندهند پول‌های کثیف در سرنوشت ملت ایران راه یابد و عزت و سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد.

کاتب ادامه داد: افراد نیز نباید به بهانه انتخابات به خود اجازه دهند یکدیگر را زیرسوال ببرند و جایگاه مجلس ارزش آن را ندارد که احکام الهی و ارزش‌های انسانی زیرسوال رود.