روحانی به چیزی بیش از دعای پاپ نیاز دارد!

در سفر اروپایی حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان، جدا از دیدارهای سیاسی و گفت‌وگوهای اقتصادی، دیدار با پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان به نوبه خود دیداری مهم تلقی می‌شود، ملاقاتی که در آن رئیس‌جمهوری اسلامی ایران از رهبرکاتولیک‌های جهان «التماس دعا» کرد.

نشریه آبزرور در گزارشی با عنوان «رئیس‌جمهور ایران چیزی بیشتر از دعای پاپ نیاز دارد» به سفر اروپایی حسن روحانی و دیدار وی با پاپ اشاره کرده و می‌نویسد: «پاپ حدود 40 دقیقه از وقتش را به رئیس‌جمهور ایران اختصاص داد و در پایان حسن روحانی از وی خواست تا برای او دعا کند و این «مسئله بزرگی» است.»

آبزرور در ادامه می‌نویسد: «بعد از این ملاقات، رئیس‌جمهور ایران با دیگر رهبران واتیکان نیز دیدار کرد و مشخص است که در مورد برنامه هسته‌ای ایران و توافق آن بین رئیس‌جمهور ایران و پاپ حرف‌هایی رد و بدل شده و هر دو طرف خواستار مبارزه با تروریسم نیز شده‌اند.»

این نشریه آمریکایی در ادامه مدعی می‌شود: «اسلام بخصوص مذهب شیعه، از گذشته خصومت زیادی با پاپ و کاتولیک‌ها داشته و اکنون دیدار آقای روحانی را باید قدمی به سمت کاهش تنش‌ها تلقی و عملکردی مثبت از سوی ایران ارزیابی کرد.

این نشریه آمریکایی با اشاره به برنامه‌های دیگر حسن روحانی و معاهدات تجاری مهم میان ایران و فرانسه و ایتالیا، اضافه کرده است: «این سفر اتفاق مهمی برای رئیس‌جمهور ایران است، اما آقای روحانی با مشکلات زیادی روبروست و بسیاری از آنها همچنان مشکلات ناشناخته‌ای هستند که مشکلات داخلی وی به حساب می‌آیند.

انتخابات مهم مجلس و انتخابات مهم خبرگان در بیست و ششم ماه فوریه برگزار خواهند شد که مورد توجه ناظران بین‌المللی است. انتخابات مجلس خبرگان بسیار مهمتر از انتخابات مجلس است، زیرا افرادی به این مجلس راه می‌یابند که رهبر عالی ایران را انتخاب می‌کنند.

آبزرور در پایان می‌نویسد: «اگرچه آقای روحانی شاید در اروپا اینگونه القا کند که شرایط کشورش بعد از تحریم‌ها، بسیار عادی و بدون مشکل است؛ اما تمامی موضوع وقتی روشن می‌شود که انتخابات ماه فوریه در ایران برگزار شود. این انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آینده ایران و تغییرات در این کشور در گرو این انتخابات مهم است. چیزی که مشخص است اینکه دعای پاپ نمی‌تواند کاری برای روحانی انجام دهد. اگرچه دعای پاپ ضرری هم ندارد، اما روحانی به چیزی بیشتر از دعای پاپ نیاز دارد.

از محتوای گزارش این نشریه آمریکایی مشخص است که این گزارش در جهت سیاست دشمن درخصوص اختلاف‌افکنی میان مسئولین تنظیم شده است.

لازم به ذکر است که دولت تنها مجری برگزاری انتخابات است و به غیراز این وظیفه، نقش دیگری در انتخابات ندارد.

از سوی دیگر، مشکل دولت یازدهم، مسائل اقتصادی و عمل به وعده‌های فراوانی است که درخصوص دوره پسابرجام به مردم داده است و نه انتخابات مجلس و خبرگان.

دشمنان نظام همواره در آستانه برگزاری انتخابات، تمامی تلاش خود را به کار می‌برند تا با اختلاف‌افکنی میان مسئولین و همچنین صفوف مردم، به اهداف خاص خود دست یابند.