فائزه، انتخابات،سفر به آمریکا... خدا بخیر کند!

گروه سیاسی- ابراز نگرانی از اینکه فرزندان آیت الله هاشمی نشان داده اند پشت هر تحرکشان غوغایی سیاسی نهفته است.

حتی محسن که آرامترین فرزند آیت الله به نظر می رسد وقتی اسبش را برای شهرداری تهران زین کرد یکی از سنگین ترین رقابت های درون شورای شهر را میان دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا رقم زد.

به گزارش افکارخبر، از سوی دیگر سفر فائزه هاشمی به آمریکا در آستانه انتخابات و با توجه به تلاش خانواده هاشمی برای بازگشت به قدرت می تواند تبعات احتمالی فراوانی برای صحنه سیاسی در داخل ایران داشته باشد. آیت الله هاشمی در چند ماه گذشته با بیان این نکته که انتخابات خبرگان امسال مهمترین انتخابات پس از انقلاب است نشانه ها و پالس های معناداری هم برای طرفداران و هم برای مخالفان نظام ارسال کرد.

اگر به بزرگنمایی قدرت هاشمی متهم نشویم باید گفت موج ثبت نام های گسترده و اپیدمی احساس تکلیف در آستانه انتخابات بی ارتباط با آن هشدار کذایی آیت الله نبود. فرزندان هاشمی در سال های گذشته همواره به عنوان بخشی از پازل سیاسی وی عمل کرده اند. نه جلوتر و نه عقب تر از او. بازخوانی کتاب خاطراتش نشان می دهد اوست که فرمان می دهد مهدی چه کند و یا فاطی و محسن چه بگویند.

از این منظر تلاش عده ای از علاقه مندان به هاشمی انقلاب در سال های گذشته برای تفکیک میان او و فرزندانش به جایی نرسید و تلاشگران این عرصه در نهایت دریافتند مجموعه هاشمی ها سری پرسودا و نقشه ای مطمئن برای آنچه می خواهند به آن برسند در سر دارند.

فائزه هاشمی در این برهه زمانی می تواند با تحلیلگران امنیتی در آمریکا تماس بگیرد می تواند از مشاوره های آنان بهره مند شود و می تواند از تجربیات مشابه در کشورهای دیگر الگو برداری کند. این ها همه آن مواردی است که دلسوزان انقلاب را نسبت به تحرکات افراد این خانواده حساس کرده است.

حالا که مهدی در زندان است و یاسر و محسن هم سرگرم رتق و فتق امور متعدد مربوط به دانشگاه آزاد. وظایف سیاسی خانواده بار دیگر بر عهده فائزه و فاطمه گذاشته شده. هاشمی به خوبی می داند سفر فائزه در این زمان حساس چه گمانه زنی هایی را سبب می شود با این حال به این سفر رضایت داده و گویی حتی واکنش ها به این سفر هم در نقشه سیاسی آیت الله هاشمی پیش بینی شده است.

در حال حاضر جزئیاتی از آنچه دختر هاشمی رفسنجانی در آمریکا به آن مشغول است منتشر نشده تنها به توجه به سوابق وی در فتنه 88 و پس از آن باید گفت، خدا به خیر کند!