همان روز اول ریاست‌جمهوری، توافق هسته‌ای را لغو می‌کنم

«مارکو روبیو» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا طی مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» تصریح کرد در اولین روز از ریاست‌جمهوری «تمامی متمم‌های غیرقانونی باراک اوباما» و همچنین توافق هسته‌ای با ایران را لغو می‌کند.

وی تصریح کرد: «می‌خواهم تمامی متمم‌های غیرقانونی اوباما را لغو کنم این به مفهوم آن است که به تمامی قوانین آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA)، اقدام معوق برای والدین آمریکا (DAPA)، اقدام معوق برای ورود دوران کودکی (DACA) پایان می‌دهم».

روبیو همچنین سپس ضمن تأکید بر اینکه باید از دست این متمم‌ها خلاص شویم، گفت: «ما باید به دنبال خلاص شدن از این چیزها باشیم. یکی از این موارد، توافق با ایران است، من در اولین روز از ریاست‌جمهوری خود، آن را لغو می‌کنم».

این نامزد جمهوری‌خواه در حالی در خصوص برنامه‌های ریاست‌جمهوری خود و تلاش برای لغو برجام صحبت به میان آورده است که تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در ایالت «آیووا» حکایت از آن دارد که «مارکو روبیو» با کسب 15 درصد از آراء مردم ایالت آیووا در جایگاه سوم قرار دارد و «دونالد ترامپ» و «تد کروز» رقبای جمهوری‌خواهش به ترتیب جایگاه اول و دوم را در رقابت‌ها به خود تخصیص داده‌اند.

«آیووا» روز دوشنبه (امروز) برای اولین انتخابات درون حزبی برای انتخاب نامزدهای حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری آمریکا آماده می‌شود. انتخابات نهایی ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است در نوامبر 2016 برگزار شود.