حضور داعش در دیالی عراق تهدیدی برای ایران نیست

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم تشییع پیکر امیر سلیمی فرمانده اسبق کل ارتش که صبح امروز(سه شنبه 13 بهمن) در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور داعش در استان دیالی عراق که با استانهای کرمانشاه و ایلام در کشورمان هم مرز است یک حضور منسجم و منظم نیست و عمده آنها را هواداران داعش تشکیل می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه یکی از تاکتیک‌های داعشی‌ها استخدام یک سری افراد برای استفاده در مواقع مقتضی است تاکید کرد: با توجه به ارتباطات مستشاری عمیق ایران و عراق این نیروها شناسایی و پلیس ، ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق در حرکتی منسجم ضربه مهلکی را بر آنها وارد کردند و تعداد زیادی از آنان را دستگیر شدند.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: من به عنوان کسی که تهدیدات را رصد می‌کند این را می گویم که حضور داعشی‌ها در استان دیالی عراق یک حضور کمرنگ است و هیچ گونه تهدیدی برای ما محسوب نمی‌شود اما این به معنای آن نیست که ما نظامی‌ها خیالمان راحت باشد.

 

وی در پایان تاکید کرد: ما با قدرت و استحکام از مرزهایمان حفاظت می کنیم و به خط قرمز 40 کیلومتری که برای خود ترسیم کرده‌ایم پایبند هستیم و اگر حس کنیم از این خط قرمز تخطی صورت گرفته اقتدارمان را به رخ دشمن می‌کشیم.