فساد پهلوی تاریخ را منتظر شنیدن اعتراف نگذاشت

در این گزارش بخشی از جرایم حکومتی، را خواهیم آورد که اکنون 37 سال از سقوط آن می‌گذرد.

پرونده پرگناه خاندان پهلوی برای نسل‌های مختلف همچنان باز است و گذر زمان نیز نمی‌تواند این حقوق رفته را باز نگرداند، انقلاب اسلامی ایران، پیروزی شرافتمندانه‌ای بود که برتری اردوگاه آگاهی را در برابر اقدامات شرم‌آور حکومت پهلوی نشان داد و حالا در سی و ششمین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی حداقل 36 حادثه منجر به انقلاب در قالب خواسته ملت ایران با سند کامل جنایت‌ها و جرایم پهلوی مرور می‌شود.

در این رابطه به بررسی مختصری از فصل‌های متعدد فشار سازمان‌یافته و بدخیم موجود در لایحه‌های حکومت پهلوی دوم خواهیم پرداخت.

 

36 سال پیش ملت ایران حکومت پهلوی را با همه عناصرش به دور انداخت اما اسناد بسیاری در حافظه تاریخی ملت ایران باقی است مانند وقایع خونین 13 آبان 57 و شهادت جمع زیادی از جوانان انقلابی که با شلیک مستقیم عوامل پهلوی که هرگز فراموش نخواهد شد.

 

در همین زمینه مصاحبه‌ای تلفنی محمدرضا پهلوی با علی امینی، نخست وزیر سابق و مشاور دربار در یک روز پس از این حادثه که توسط ساواک شنود شده اعترافی است بر فساد و ظلم از سوی این خاندان.

این مخمصه و بن‌بستی است که ملت ایران با قیام خود رژیم پهلوی و شبکه آلوده‌اش را با آن روبرو کرده بود و خبط و خطا و فساد خاندان پهلوی موضوع تکراری تمام دوران آن‌ها و البته اعتراف بسیار مهم آن‌هاست، اعترافی که بعدها پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط امینی در یک مصاحبه تلویزیونی تکرار شد.

وی در این مصاحبه گفت: این نارضایتی‌هایی را که در جای جای ایران مشاهده می‌کنیم مولود سیاست‌های غلط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی است که در این مدتی که من سر کار بودم، به وجود آوردند.

 

اگر چه فساد زننده خاندان پهلوی، تاریخ را منتظر شنیدن اعتراف نگذاشته بود اما این صدا و تصاویر مستند می‌تواند شروعی باشد برای تنظیم فهرست فعالیت‌های خاندان پهلوی که ما آن را با خیانت به معنویات جامعه ، فساد فکری و مبارزه علنی پهلوی با دین آغاز می‌کنیم.

دکتر رجبی دوانی پژوهشگر ارشد تاریخ تحولات اسلامی در این باره می‌گوید: برای این که ایران کاملاً در اقمار آمریکا قرار بگیرد و این کشور یکی از کشورهای وابسته به الگوی امپریالیزم غرب باشد باید با هویت دینی خود وداع کند. در نتیجه آن‌ها می‌دانستند تا زمانی که الگوهای دینی در زندگی اجتماعی و سیاسی مردم حضور دارد، نمی‌توانند بر آن سیطره پیدا کند.

دین ستیزی خاندان پهلوی و مبارزه علنی با مرجعیت دینی ریشه در جریان روحانیت‌ ستیزی رضاخان دارد و از پانزده خردادماه روز رویارویی مردم به رهبری روحانیت با پهلوی دوم به شدت دنبال شد.

این پژوهشگر ارشد تاریخ در ادامه اضافه کرد: کار رژیم پهلوی به اینجا رسیده بود که با اندک بهانه‌ای مساجد را که مرکز آگاهی بخشی به جوان‌ها بود را می‌بست همچنین یکی دیگر از زوایای مهم مبارزه خاندان پهلوی با دین گسترش فرقه‌گرایی و حمایت کامل از فرقه‌های ضاله بود. 

دکتر مجد آبادی پژوهشگر ارشد تاریخ معاصر نیز در این باره می‌گوید: دین ستیزی،  شعبه دیگری که می‌توانیم از آن در خاندان پهلوی نام ببریم؛ اجازه رشد به بهایی‌ها و فراماسون‌هاست و طبق اسنادی که وجود دارد محمدرضا پهلوی به انجمن فراماسون‌ها کمک مالی می‌کرده است.

توقیف کتاب‌های مذهبی تشویق مطبوعات مروج فساد از موضوعاتی است که به صراحت در اسناد و روایات تاریخی کشور وجود دارد و خیانت خاندان پهلوی به بعد اعتقادات جامعه بعد دیگری دارد که آن گسترش همه جانبه فساد در جامعه با استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف است این موضوع شامل موارد مختلف و متعددی می‌شود که در ذیل بحث فشار فرهنگی و اجتماعی خاندان پهلوی جای می‌گیرد.

در 24 اسفند سال 54 طرح دولت با سه فوریت تصویب شد تا تاریخ مذهبی ایران از هجری شمسی به شاهنشاهی تغییر کند که این عمل به عنوان خیانت به هویت ایرانی اسلامی جامعه با باستان‌گرایی بدون سند رژیم پهلوی در کارنامه سیاه باقی ماند که با اعتراضات گسترده مردمی در شهریور 57 لغو شد این بخشی از خیانت‌های مذهبی خاندانی بود که با خیانت‌های سیاسی بزرگ به حکومت رسیده بودند.