موضوع کرسنت مانند هولوکاست شده است!

مسعود میرکاظمی، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان در خصوص رفتار و برخورد شدید وزارت نفت با دانشجویان گفت: ما هم خودمان مانده‌ایم که این چه رفتاری است که امروز با دانشجویان می‌کنند. موضوع کرسنت امروز در وزارت نفت همچون قضیه هولوکاست در اروپا شده است. کسی اجازه ندارد راجع به آن حرف بزند!

وی در ادامه افزود: توجه نکردن به دانشجویان که نمادی از تفکر و نظرات مردم در جامعه هستند و بجای این که پاسخ مستدلی به آنها در زمینه پرونده کرسنت و دیگر قراردادهای وزارت نفت با دیگر شرکت‌ها منعقد شده است داده شود این گونه با آنها برخورد می‌شود. واقعا این نوع برخورد جای تعجب دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دانشجویان در خصوص موضوعات مختلف جهت تجمع مجوز می‌خواهند اما کسی به آنها مجوز نمی‌دهد. بیان می کنند که دانشجویان در دانشگاه‌های خود تجمعات را برگزار کنند. این درحالی است دانشجویان از برگزاری تجمعات در مقابل وزرات خانه‌ها و دیگر نهادهای دولتی می‌خواهند صدا و نظراتشان به گوش مسئولان برسد وگرنه دانشجویان در داخل دانشگاه‌ها جلسه برگزار می‌کنند اما صدای آنها را کسی نمی‌شنود.

میرکاظمی با طرح سوالی مبنی بر اینکه دولت تدبیر و امید تا کنون به کدام تشکل دانشجویی مجوز برپایی تجمع را داده است؟ گفت: امینتی کردن مسائل اقتصادی بخصوص در پرونده کرسنت یک نقیصیه بزرگ برای دولت محسوب می‌شود. علت امینتی کردن این پرونده این است که اگر نخ کرسنت کشیده شود بسیاری از آقایانی که امروز در دولت تدبیر و امید مسئولیت دارند نامشان آورده خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: معتقدم با دستمال کثیف نمی شود مکانی را تمییز کرد از این رو بر دولت است که داخل خودش پاکسازی ها را انجام دهد. دولتی که مدعی است راستگو و پاک عمل کند نمی شود از وی پذیرفت افرادی را در رأس کار قرار دهد که مسأله دار هستند.

وزیر سابق نفت با تأکید بر این مطلب که وزارت نفت تا کنون متن قرار دادی را به هیچ کجا نداده است، گفت: وزارت نفت یک موضوعی را در جامعه مطرح کرده و می خواهند این را برای مردم جا بیندازند که وزارت نفت قرارداد را به مجلس تقدیم کرده اما آنچه چیزی در اختیار نمایندگان در مجلس گذاشته اند صرفا مصوبه دولت برای تدوین فرمت قرار داد است و وزارت نفتی ها خلاف واقع صحبت هایی را ارائه می کنند و وظیفه رسانه ها است که این مسأله را در میان مردم بخوبی مطرح کنند.

به گفته میرکاظمی اگر موضوع مصوبه دولت از سوی رسانه ها تبیین نشود قراردادی از سوی وزارت نفت بسته می شود که اگر در مصوبه دولت بیان شده باشد که وزارت نفت برود کلاه بیاورد این بزرگان می روند و سر می آورند و امروز بر روی کلاه که مصوبه دولت می باشد بحث و جدل هست  و وای بحال قراردادی که وزارت نفت می خواهد با کشورهای مختلف منعقد کند و مسئولان این وزارت خانه تا کنون تدوین قرارداد را به هیچ کس نشان نداده اند.

وی گفت: مسئولان وزارت نفت می‌خواهند قرارداد را برای انگلیسی‌ها رونمایی کنند گویی آنها محرم این مملکت هستند اما مردم و دانشجویان از نامحرمان مسئولان این وزراتخانه بشمار می‌روند.

میرکاظمی با بیان این مطلب که قرار دادی که میان شرکت ها منعقد می شود در مجلس مطرح نمی شود اما اگر یک نماینده بخواهد و درخواست دهد باید قرارداد به رویت نماینده یا نمایندگان برسد اما قرار دادهای دولت ها تا به تصویب مجلس نرسد دولتی نمی تواند قراردادها در کشور را اجرایی کند.

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نمایندگان خواستار رویت قراردادها هستند اما تاکنون فقط موفق به رویت فرمت قرار داد شده‌اند. معتقدم دولت فکر می کند مجلس نامحرم است و علت نگرانی مسئولان دولتی را هنوز نمایندگان نمی‌دانند. همواره بیان می‌شود که ما قراردادها را به مجلس داده ایم در حالی که فقط فرمت قراردادها به مجلس ارائه شده است و هنوز قراردادی از سوی وزارت نفت به نمایندگان تقدیم نشده است.

نماینده مردم تهران در خاتمه با تأکید بر این مطلب که فرمت قراردادهایی که در مصوبه دولت است با اشکالات بسیار مواجه است، گفت: با اشکالاتی که فرمت قرارداد در مصوبه دولت وجود دارد خدا به داد قرار دادهایی برسد که قرار است وزارت نفت منعقد کند.