تلاش صهیونیست ها برای لغو مسابقه «هولوکاست» در ایران

 دو سازمان حامی صهیونیسم در آلمان از فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه این کشور که در حال حاضر در تهران به سر می‌برد خواسته‌اند برای لغو مسابقه کاریکاتور «هولوکاست» تلاش کند. 

مدیر دفتر «کمیته یهودیان آمریکا» در «برلین»، پایتخت آلمان روز چهارشنبه در نامه‌ای به آقای اشتاین‌مایر از او خواست در برابر توهین به «هولوکاست»، منفعل عمل نکند. 

او در این نامه می‌نویسد: «انصاف، وجدان و انسانیت، دولت آلمان را ملزم می‌کند تا در برابر توهین مکرر به شرافت قربانیان هولوکاست و خویشاوندان آنها منفعل نباشد.»

کمیته یهودیان آمریکا از قدیمی‌ترین سازمان‌های حامی صهیونیسم در آمریکا به شمار می‌رود. 

در بخش دیگری از این نامه از دولت آلمان خواسته شده ضمن تلاش برای لغو مسابقه کاریکاتور هولوکاست، ایران را با «تحریم‌های سیاسی و اقتصادی» رو به رو کند.

«لازم است آلمان این مسابقه آزاردهنده را لغو کند و در صورت لزوم، تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه ایران وضع کند.»

سازمان اروپایی «بمب را متوقف کن» نیز در نامه‌ای جداگانه از اشتاین‌مایر خواست که رسماً این مسابقه که قرار است ماه ژوئن در ایران برگزار شود را محکوم کند. 

این سازمان با بیان اینکه «انکار هولوکاست» دیگر تمایل فکری ثانویه ایران نیست مدعی شده «یهودستیزی» محور ایدئولوژی نظام ایران را تشکیل می‌دهد. 

برگزاری مسابقه کاریکاتور هولوکاست در ایران معمولاً با واکنش مقامات رژیم صهیونیستی همراه می‌شود.  «دنی دانون» سفیر این رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ماه گذشته از «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل خواسته بود برگزاری این مسابقه در ایران را محکوم کند.