جهانگیری: توسعه جزایر مکران از اولویت ها است

 جهانگیری روز پنجشنبه در چهارمین روز از دهه فجر در بندر جاسک افرود: این توفیق بزرگی بود که در ایام مبارک دهه فجر خدمت مردم استان هرمزگان و شهرستان جاسک برسیم امیدوارم که خداوند به همه توفیق دهد که آرمان های امام بزرگوار و شهدای انقلاب را پاسداری کنیم و به خوبی پیش ببریم.

وی ادامه داد: استان هرمزگان از مهم ترین استان های کشور است و استعدادهای ویژه ای برای توسعه دارد ظرفیت های مهمی در استان وجود دارد که می شود با بکارگیری این ظرفیت ها این استان به مهم ترین قطب توسعه ای کشور تبدیل شود.

جهانگیری ادامه داد: منطقه جاسک و سواحل مکران که جزو ظرفیت های استثنایی است که خداوند در اختیار ایران قرار داده است ولی متاسفانه آن طوری که لازم بوده و می بایست توسعه پیدا می کرد، توسعه پیدا نکرده است در سفری که رهبر معظم انقلاب به منطقه داشته است اولویت توسعه سواحل مکران به عنوان یک مساله جدی دستور دادند شورای عالی امنیت ملی هم یک کارگروهی که مرکب از تعدادی از وزرا و برخی از مقامات نظامی در آن حضور دارند برای بحث توسعه سواحل مکران تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه رییس جمهوری در اولین سفر استانی خود، به استان هرمزگان و شهرستان جاسک سفر کردند گفت: توسعه سواحل مکران را به عنوان اولویت اصلی در برنامه های توسعه دولت عنوان کردند.

جهانگیری گفت: بر همین اساس دولت لایحه منطقه آزاد جاسک را به مجلس پیشنهاد داد که متاسفانه از زمانی که لایحه به مجلس داده شده هنوز مصوبه آن به دولت داده نشده است.

وی ادامه داد: از اولویت های برنامه ششم ما سواحل مکران است که باید زیربناهای منطقه فراهم شود که یکی از مهم ترین آنها آب شرب است که با همت وزارت نیرو آب شرب برای یک جمعیت 700 تا 800 نفری تامین شده است امروز آب شرب جاسک افتتاح می شود، نیروگاه بندرعباس که نیروگاه بزرگی است امروز افتتاح می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم از سال 95 توسعه سواحل مکران و منطقه جاسک به طور مشخص و جدی که در اولویت یکم ما است در دستور کار جدی قرار بگیرد باید انتقال صادرات نفت را از خارک بخشی از آن را به خارج از تنگه هرمز و به منطقه جاسک انتقال دهیم و وزارت نفت نیز در حال انجام دادن کارهای خود است امیدوارم در برنامه ششم این کار محقق شود.

معاون اول رییس جمهوری گفت: این یک تصمیم مهم راهبردی ایران است که نفتش را به خارج از تنگه هرمز منتقل کند.

اسحاق جهانگیری به همراه وزیر نیرو صبح امروز برای افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی از سد جگین جاسک وارد این بندر شد.