در انتخابات به کسی رأی دهیم که به ولی فقیه ایمان داشته باشد

 آیت‌الله محمد امامی کاشانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران، اظهار داشت: در دنیای فرهنگ، هنر،‌ سیاست و اقتصاد اخلاق است که حرف اول را می‌زند.

وی اخلاق را از ارکان چهارگانه دین عنوان کرد و افزود: تک تک افراد جامعه به ویژه مسئولان نظام این نکته را باید بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

امام جمعه موقت تهران همچنین تصریح کرد: مظلومان در کشورهای اسلامی بسیار هستند که به آنها ظلم می‌شود.

امامی کاشانی ادامه داد: اگر قانونی در کشور وضع می‌شود باید متوجه کل افراد بوده و به همه اختصاص یابد. کسانی که فکر می‌کنند اسلام با شمشیر پیش رفت بدانند اسلام سراسر فکر بود که با برنامه پیش رفت.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این انقلابی است که پس از سال‌ها حکمرانی رژیم شاهنشاهی و مفاسدی که به وجود آمد با نفس‌های گرم امام راحل  و با حمایت ملت ایران به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: آنچه در این میان مهم بود این است که انقلاب به پاس یکپارچگی ملت ایران پیروز شد و اینکه مردم به موسی زمانه خود یعنی امام راحل باور داشتند همه با هم بودند این وحدت نه در زمان، قلم و شعار بلکه در دل همدلی داشتند.

امام جمعه موقت تهران وحدت امت اسلامی را کلیدی برای انقلاب عنوان کرد که برای شخص امام زمان که همه عوامل غیبی و الهی را مدد خواهد کرد و همین عامل وحدت کلمه و انسجام نظام اسلامی است.

امامی کاشانی وحدت را حاصل انسجامی دانست که تمام دلها همراه با موسی زمانه باشد.

وی با تشریح زمان پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مردم در آن زمان به امام خمینی (ره) عشق می‌ورزیدند و امام یک مرجع تقلید و کسی که تمام توجهش به خدا است و در اخلاص مردی فوق العاده است با نفس عیسوی، با وحدت مردم چنین انقلابی حاصل شد. حکومت امام عصر نیز وحدتی چنین با عمق بیشتری خواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد: انقلابی که دالانی است برای ورود به فضای دولت جهانی امام زمان (عج) باید همه اقشار از جمله پیر و جوان در نوشتارها و امورمان مراقب باشیم آنچنان باشیم که امام عصر می‌خواهد چرا که دنیا و ظالمان علیه او قیام خواهند کرد که یک ضلع آن قدرت آمریکا(که پشت پرده تمام جنایات است) و ضلع دیگر آن برنامه‌ریزی اسرائیل و سومین ضلع پول عربستان است. این مثلت شوم است که ناامنی‌های علمی،‌اخلاقی و زمینه‌های دیگر را ایجاد کرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات و در یک مرحله بسیار خطیر قرار داریم، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز یک بیانیه برای کسانی که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کشور هستند ابلاغ کرد که کار فقط نظامی، نیست بلکه به مباحث سیاسی، روانی،‌اخلاقی و امنیت کشور در همه ابعاد نیز مربوط می‌شود.

امامی کاشانی با اشاره به جریان نفوذ در کشور عنوان کرد: نفوذها، ناامن کردن کشور در مسائل سیاسی‌، اقتصادی و نظامی تمام چیزی است که دشمن بر روی کشور ما زوم کرده است، یعنی درست نگاه می‌کنند ببینند مسئله کشور چیست و چگونه باید برای آن نقشه ریخت. البته خدا کمک می‌کند همان گونه که جریانات آن‌ها را در سوریه، لبنان، عراق و فلسطین مایوس کرد و پیروزی نصیب سربازان اسلام شد.

وی با اشاره به تحولات منطقه عنوان کرد: جنایاتی که اکنون تکفیری‌ها در منطقه آغاز کرده‌اند طرحی است که دشمنان علیه ملت ایران و نظام اسلامی ریخته‌اند، لذا ملت ایران باید توجه کند انتخابات نزدیک است. اینکه رهبر معظم انقلاب به انسجام و همدلی بسیار تاکید کردند و اینکه بیان داشتند همه به پای صندوق‌های رای بیایند چون دشمن بر روی این مباحث متمرکز شده است. بنابراین همه باید با این فکر به پای صندوق‌های رای بیایند که امام زمان (عج) یک حرکتی را نگاه می‌کند و این حرکت را در حضور پای صندوق‌ها می‌تواند تعیین‌کننده بوده و نقشه‌های شوم دشمنان را پاسخگو باشد.

امام جمعه موقت تهران همچنین تاکید کرد: در هر زمانی از انتخابات که پیش می‌آید همیشه هر موفقیتی که در این زمینه حاصل  می‌شود دشمن عقب نشینی می‌کند.

امامی کاشانی در ادامه متذکر شد که همه 7 اسفندماه سال جاری بدون هر اختلاف و بگو مگویی در پای صندوق‌ها حاضر شویم. در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری توجه کنیم به کسانی رای دهیم که به ولی فقیه اعتقاد داشته و موسی زمان را قبول دارند تا در هنگام مواجهه با چنین صحنه هایی بتوانند در انسجام اسلامی نقش موثری ایفا کنند و این یک وظیفه‌ای است که هر کس به نظام اسلامی و کشورها و نقشه‌هایی که در بیرون علیه نظام اسلامی و ولایت فقیه طرح می‌کنند را ببینند به خود این اجازه را نخواهد داد که در روز رای دادن در خانه بنشیند و اگر چنین اجازه‌ای به خود داد باید در ایمان و تقوای این فرد تردید کرد.

وی در خاتمه یادآور شد در جایی که دشمنان خوشحال می‌شوند باید کاملا مراقبت‌های لازم را انجام داد.