نشست جبهه اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان با عارف برگزار شد

 نشست احزاب عضو دو جبهه اعتدال گرایان و جبهه اصلاح طلبان با محمدرضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برگزار شد.

در این نشست محمد جواد حق شناس رییس جبهه اصلاح طلبان ایران طی گزارشی از فضای همدلی و همزبانی بین نمادهای دو جبهه اصلاح طلبان و جبهه اعتدال گرایان عارف و روحانی که گام اول آن حماسه زیبای 92 و تکامل گام دوم در انتخابات اسفند ماه سال جاری دانست.

وی خاطر نشان کرد: علیرغم رد صلاحیتهای گسترده که بیشتر شامل فعالان اصلاح‌طلب و معتدل هر دو جریان که طرفدار و حامی گفتمان دولت تدبیر و امید بود، این وضعیت باعث انتخاب گزینه تحریم و انفعال در انتخاب پیش رو نگشت و احزاب عضو این دو جبهه ضمن حفظ مشی ایجاد آرامش در جامعه سیاسی و حفظ نشاط سیاسی و اجتماعی برای حرکت و امید را دنبال نموده و در مجموع این احزاب هستند که می توانند در تقویت جامعه مدنی ، سرمایه اجتماعی و ملی را به شکل پایدار و متوازن برقرار سازند.

در این نشست جمشید ایرانی رییس کمیته انتخابات جبهه اعتدال گرایان ضمن تشریح فعالیتهای صورت گرفته این جبهه و تعامل و نزدیکی آن با جبهه اصلاح طلبان در جهت حفظ تعامل و هماهنگی خود با معتدلین هر دو جریان به خصوص شخصیتهای تاثیرگزار همچون هاشمی، ناطق و خاتمی اشاره داشت و گفت: این همدلی و همگرایی در سال 91 و در فضای یاس و ناامیدی با حمایت این احزاب و شکستن فضای یخ زده سیاسی و اجتماعی در به وجود آمدن حماسه 92 سهم بسزایی را ایفا کردند.

وی ادامه داد: البته در آن زمان از سوی افراطیون هر دو جریان با برچسب اصلاح طلبان بدلی و همراهان اصول گرای معتدل را با برچسب اصول گرایان تقلبی مورد عتاب و تخریب قرار می دادند و بر همین اساس محور انتخابات شهر تهران را آقای عارف و محور انتخابات شهر قم را آقای لاریجانی قرار داد.

ایرانی در این نشست با توجه به پیشنهاد جبهه نجات ایران اسلامی را بر گرفته از دیدار گذشته این دو جبهه با عارف در نشست قبلی اردیبهشت ماه خود با وی دانست که در آن جلسه عارف از واژه نجات مجلس از وضعیت فعلی استفاده کرد.

این فعال اصلاح‌طلب تصریح کرد: حفظ فضای امید به وجود آمده، لحاظ گرفتن اشتراکات و پرهیز از منیت و تاسی گرفتن از روحیه گذشت که نماد انصراف آقای عارف در سال 92 است، - درس گرفتن از انتخابات 84 و 88 که موجب پیدایش افراط گرایی و رواج بی اخلاقی و تهمت زنی شد، اعتدال، حضور حداکثری مردم در انتخابات و محدودیتهای رسانه ای به خصوص رسانه ملی و امکاناتی که در اختیار رقیب است راهبردهایی است که بر اساس این راهبردها اتحاد میان اصلاح طلبان و اعتدال گرایان لازمه برون رفت و نجات مجلس از وضعیت فعلی است.

ایرانی افزود: بر اساس چهار ضلعی پیشنهادی در جبهه نجات باید از ظرفیت اصلاح طلبان و اعتدال گرایان، اصول گرایان معتدل و نامزدهای متخصص و کارشناس که در ایجاد یک مجلس قوی و متعهد که می تواند در راستای شعار سال همانا همدلی و همزبانی بین دولت و ملت بهترین رهاورد و اتفاق سال دانست.