11 روزی که احمدی نژاد در خانه ماند مثل استیضاح بود!

خرازی  گفت: من منتقد جدی دو مجلس گذشته هستم چرا که مجلس کلیدی بود که باید به هر قفلی می‌خورد اما اینگونه نشد.

خرازی تصریح کرد: ما به مجلسی نیاز داشتیم و نیاز داریم که چشمان تیزبینی در مقابل دولت داشته باشد لذا مجلس آینده باید مقتدر باشد و طرح و برنامه داشته باشد.

 

وی افزود: مجلس نتوانسته در برابر هجمه‌ها از خود دفاع کند در حالیکه مجلسی که نتواند از خود دفاع کند چطور می‌تواند در مقابل بی‌قانونی‌های یک رئیس‌جمهور و اجرانکردن طرح‌ها و لوایح بایستد.

خرازی گفت: اگر نمایندگان ما در مجلس چشمان خود را باز می‌کردند چنین اتفاقات ناخوشایندی در حوزه اقتصاد و سایر حوز ها نمی‌افتاد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندا اضافه کرد: مجلس گذشته بیشتر از آنکه وکیل‌المله باشند وکیل الدوله بود، البته در میان نمایندگان، نمایندگان خوبی نیز حضور داشتند و در دولتی که اجرای عدالت را در توزیع منابع دیده بود این مجلس نتوانست به آرمانهای عینی و تعهداتش وفادار بماند.

خرازی ادامه داد: ما به مجلسی نیاز داریم که قلندر باشد و در مقابل دولت قبل یا همین دولت نظارت دقیقی نسبت به عملکرد دستگاه‌های مختلف داشته باشد.

وی با اشاره به اهداف پیش‌روی مجلس آینده اظهار داشت: مجلس آینده باید اشتغال و طرح‌های جدید اشتغال‌زا برای جوانان داشته باشد.

 مصباحی مقدم نیز در این مناظره گفت: خدماتی که این مجلس ارائه داده جای انتقاد چندانی ندارد اما نه به این معنی که نباید از آن انتقاد کرد.

وی افزود: ما احمدی نژاد را استیضاح نکردیم اما همان 11 روزی که در خانه ماند به منزله استیضاح است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم اضافه کرد: ما در صدد استیضاح احمدی نژاد بودیم اما زمانی که پس از 11 روز وی به کارش بازگشت، به دلایل مختلفی اعم از اوضاع منطقه و تحریم‌ها ملی فکر کردیم و دست از استیضاح برداشتیم.

وی افزود: در مقابله با فسادهای اقتصادی که در دولت گذشته رخ داد، مجلس پیشگام بود همچنین پرونده بابک زنجانی و سعید مرتضوی که رییس سازمان تامین اجتماعی و منشاء فساد بود را مجلس مطرح کرد.