شعبه‌ای در قوه قضا برای رد صلاحیت شده‌ها تشکیل شود

  رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی عصر امروز (دوشنبه) در همایش استان تهران این حزب در بنیاد الهادی تهران اظهار داشت: متواضعانه از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان درخواست می‌کنیم که پس از انتخابات هفتم اسفندماه و به اتمام رسیدن رسالت این شورا، شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان به کانون‌های اصلی و قانونی خود که احزاب هستند بازگردند.

وی با بیان اینکه دستگاه نظارتی انتخاباتی خود را پاسخگوی مردم و داوطلبان نمی‌داند گفت: خطاب به حضرت ولی عصر و روح بلند امام عرض می‌کنیم که شما شاهد باشید که بار دیگر حتی شدیدتر از دوره‌های گذشته هزاران نفر از فرزندان امت و علمای بزرگوار و روحانیون که سخاوتمندانه وارد عرصه انتخابات شدند. به اتهام نداشتن اعتقاد و التزام عملی به اسلام، قانون اساسی و ولایت فقیه رد صلاحیت شدند.

منتجب‌نیا عدم احراز صلاحیت داوطلبین این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری طبق بند یک ماده 27 را به معنی کفر، شرک، نفاق و فجور این داوطلبین معنا و خاطرنشان کرد: آنان را با این حربه از صحنه رقابت خارج ساختند.

وی به عدم احراز صلاحیت حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز اشاره کرد و گفت: یادگار گرانقدر امام نیز در امان نماند و ایشان را نیز رد صلاحیت کردند.

وی افزود: حضرت ولی عصر و روح بلند رهبر کبیر انقلاب شاهد فداکاری و ایثارگری این عزیزان در دوران دفاع مقدس و انقلاب هستند و امروز به دلیل عشق به امام راحل و حضرت ولی عصر در مسلخ سیاست ورزی قربانی شدند و ما این را در محضر خدا و اولیای خدا شکایت  و واخواهی می‌کنیم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد: امام راحل فرمود نگذارید انقلاب به دست نامحرمان، نااهلان و آنهایی که دین را به دنیا می‌فروشند، برسد. اگر بر فاجعه رد صلاحیت فرزندان و یاران امام و تائید صلاحیت شده اکثر قریب به اتفاق داوطلبان افراطیون، ارتجاعیون و منحرفان دقت کنیم متوجه می‌شویم که خطر بزرگ مورد هشدار امام بیشتر نمایان خواهد شد و در عین حال دستگاه قانونگذاری مخاطره آمیزتر خواهد بود.

منتجب‌نیا خطاب به قوه قضائیه گفت: از رئیس قوه قضائیه می‌‌خواهیم چندین شعبه دادگاه در جهت رسیدگی شکایت ردصلاحیت‌ها که متهم به بی اعتقادی شده‌اند تشکیل تا نظر آنان رسما اعلام شود و برای همیشه روند هتک حیثیت افراد زبده و نخبه خاتمه یابد.

وی تاکید کرد: در دادگاه ویژه روحانیت نیز می‌خواهیم شعبه‌ای جهت رسیدگی به شکایات علما و روحانیونی که برای ورود به خبرگان ثبت نام کرده‌اند و متهم به شرابخواری و قماربازی شده‌اند نیز تشکیل شود.

ادامه دارد..