مسئولیت حفظ انقلاب همگانی است / مسئولین پاسخگوی وفاداری  مردم باشند

گروه سیاسی- الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در راهپیمایی22 بهمن ماه و در جمع سازمانهای مردم نهاد  به تربیت افراد ارزشی و اصولی درمکتب امام اشاره کرد و اظهارداشت: شهادت در  دفاع  از کشور و تاثیر گذاری در صحنه های مختلف، این افراد را در ردیف گروهی قرار داد که امروز دنیا غبطه آنان را می خورد و اینجاست که باید گفت مکتب امام کارخانه آدم سازی با گرایش های مختلف و برخوردار از دیدگاه های متفاوت بوده است.

به گزارش افکارخبر، وی وحدت رویه و همگرایی را از ویژگی های بارز تربیت شدگان مکتب امام (ره) عنوان کرد و افزود: این موضوع به جهت شخصیت منحصر به فرد امام بوده که البته این مسئله امروز به عنوان یکی از ویژگی های شاخص مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مطرح است.

معاون اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه پیشرفت علمی چشمگیر کشور در منطقه و جهان را مدیون خون شهدا دانست وگفت: این افراد روزی تصمیم گرفتند با اهداء خون خود امروز ما را ساخته و شرایطی را برای بهتر زیستن و صدور اسلام ناب محمدی فراهم سازند که البته تداوم مسیرشان امروز مهمترین وظیفه و تکلیف ماست.

راستگو زیستن در کشور برخاسته از حکومت ولایت فقیه را برگ افتخاری برای ملت عنوان کرد واظهارداشت: امیدوارم مردم ضمن شناخت بهترحق وباطل، اکنون که شرایط درسازمانهای مردم نهاد بیش از پیش مهیا شده با حضورحداکثری و اجرای فعالیتهای بهتر تاثیر گذاری بیشتری را در نظام ایجاد کنند.

وی نقش مردم در  پیروزی انقلاب اسلامی  را  مصداق  بارز آیه شریفه«واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا» عنوان کرد و یاد آورشد:  اگرچه رهبری و مردمی  را می توان دو مولفه اساسی و اصلی  وقوع  هر انقلاب و بروز تحول هر کشور دانست اما  مشارکت و حضور در صحنه مردم در انقلاب اسلامی برجسته تر از سایر انقلاب ها بوده چراکه  این انقلاب از متن مردمی  برخواست که همه اقشار جامعه در آن سهیم بودند.

رییس کمیته مشارکتهای مردمی شورای اسلامی شهر تهران یکی از دستاوردهای انقلاب را تاثیر رای مردم در اداره کشور به جهت حضور در تمامی فرآیند های انتخاباتی عنوان کرد و گفت: حضور طیف های مردمی در تمامی عرصه ها و برنامه های نظام و نیز  برخورد با دسیسه فتنه گران بیانگر انگیزه آنان جهت تداوم انقلاب و پایبندیشان به آرمانهای امام راحل (ره) بوده که البته مسئولین  نیز همواره با  برنامه ریزی صحیح و اصولی پاسخگوی این وفاداری بوده اند و باید این مهم تداوم یابد.

راستگو حفظ روحیه مقاومت، ایثارگری، فداکاری، شهادت‏طلبی و  معنویت را  لازمه حفظ و تداوم این انقلاب دانست و گفت: مسئولین نیز با  ارزش نهادن به آراء و اعتماد مردم و دوری از هرگونه ظاهر سازی، عوام فریبی و عمل به وظیفه و مسئولیت و  نه بیان شعار های آرمانی ضمن ارزش نهادن به آراء مردم تداوم بخش انقلابی بوده اند که حتی نامداران ترین تحلیلگران سیاسی نیز هیچگاه نتوانستند چهره ای جز واقعیت آن را ترسیم کنند .

وی با تاکید براینکه انقلاب فاقد پشتوانه مردمی هیچگاه به سرانجام نخواهد رسید افزود: اگرچه مسئولیت حفظ این انقلاب همانند وقوع آن همگانی است و موج بیداری اسلامی برخواسته در بسیاری از کشورها به تبعیت از آن خود به تنهایی موید صحت این حرکت و جنبش بوده اما  تداوم این مسیر مستلزم عدم فاصله با ارزشهایی است که  حفظ و دفاع ازآن  جز با جانفشانی وایثار و شهادات ممکن نشد.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: دفاع غرور آفرین نیروهای مردمی در جنگ نابرابر هشت سال دفاع مقدس و یا فتنه 88  و سایر سطوح جنگ نرم دشمن همواره بیانگر انگیزه مردم جهت پاسداشت انقلاب بوده است و امروز  پشتیبانی از ولایت فقیه مهمترین بیانگر انگیزه تداوم این مسیر است.   

راستگو مردم محوری را از نوآوری های امام در این جریان تاریخی و مهمترین رکن و مولفه توسعه یافتگی و  پیروزی ارزشها  عنوان کرد وگفت : این موضوع کلیدی ترین عنصر پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی  بود که بر این اساس می توان این انقلاب را  در تاریخ  این سرزمین  بی بدیل دانست.

 

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم ضمن شناخت بهترحق وباطل، اکنون که شرایط درسازمانهای مردم نهاد بیش از پیش مهیا شده با حضورحداکثری و اجرای فعالیتهای بهتر تاثیر گذاری بیشتری را در نظام ایجاد کنند.

 

گفتنی است راستگو همچنین ضمن بازدید از دستاوردهای سازمانهای مردم نهاد شهر تهران در غرفه های برپاشده درمسیر راهپیمایی و  پرسش و پاسخ با سمن ها  از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.