نامزدهای انتخابات اخلاق اسلامی و قانون‌ را فراموش نکنند

آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: شما مردم عید بزرگی را در 22 بهمن به رخ دنیا کشیدید و برای سی و هفتمین بار عید پیروزی اسلام را جشن گرفتید و با حضور حماسی خود، خار چشم دشمنان شدید ان شاءالله عید دیگری را در 7 اسفند در پیش خواهیم داشت و امیدواریم ملت ایران با همین نیت که به راهپیمایی 22 بهمن آمدند، بر سر صندوق‌های رای نیز حاضر خواهند شد.

وی با توصیه به کاندیدای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، ادامه داد: آنهایی که نامزد انتخاباتی هستند باید خدا را در نظر بگیرند و بدانند این سمت‌ها اگر به قصد خدمت برای خدا نباشد جز خستگی چیزی نخواهد داشت.

امام جمعه موقت تهران کاندیداها را به رعایت اخلاق اسلامی، رعایت قانون و پرهیز از اسراف در تبلیغات دعوت کرد و افزود: اینکه انسان بخواهد در تبلیغات به دروغ و فریب متوسل شود یا وعده‌های بد و غیرعملی به مردم بدهد و یا برای رسیدن به مقام به سمت غربی ها بچرخد، اینها مورد رضای خدای متعال نیست.

صدیقی به نامزدهای انتخابات گفت: جنبه‌های اثباتی خود را مطرح کنید. دیگران را نفی نکنید. تهمت نزنید و علیه هم جوسازی نکنید.

وی همچنین خطاب به مردم تاکید کرد: همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند نگذاریم انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. چشم و گوش‌ها را باز کنید و نگذارید دشمنان و حیله‌بازان که کارکشته هم هستند و ممکن است از ساده‌دلی افراد استفاده کنند، مراکز حساس را کم کم به دست بگیرند و انقلاب را به سوی غرب یا شرق بغلتانند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز نجات جوانان، حل مشکل بیکاری و رفع مشکلات اخلاقی جوانان همه در گرو تبعیت از ولایت و عملی کردن اقتصاد مقاومتی است. لذا در این رابطه انشاءالله همه مصمم باشند تا شاهد آن باشیم که مجلس و خبرگانی که امام زمان(عج) را خشنود می‌کند، تشکیل شود.

صدیقی تصریح کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، یک رسانه جهانی و چند میلیونی بود که آوازه آن را به گوش عالم رساند.

وی اضافه کرد: در این 37 سال مردم هرگز از خط عاشورا و امام حسین (ع) فاصله نگرفتند و این حضور اعلام ایم نکته بود که ملت ایران تا آخر در راه امام باقی خواهد ماند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جنس حرکت امام و ندای ایشان با همه انقلاب‌های دیگر تفاوت دارد، گفت: در همه انقلاب‌ها غیر از انقلاب اسلامی مسئله شکم و شهوت به عنوان شعارهای اولیه مطرح است.

صدیقی افزود: در سال 42 هیچ کس خواب ولایت فقیه را هم نمی‌دید اما شاهد بودیم که چطور همه آمدند و کفن پوشیدند و خون دادند. این یعنی ملت ایران با خدا معامله کرده است.

وی با اشاره به جنایات استکبار جهانی در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب یادآور شد: امام(ره) با حرکت خود، افسانه طولانی مدت غرب و شرق را ابطال کرد و حقیقت دین را به کرسی نشاند.