آمریکایی‌ها بجای نظارت بر انتخابات ایران، به مطالبات مردم خود توجه کنند

گروه سیاسی-فاطمه رهبر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در در گفتگو با افکارخبر با اشاره به درخواست سه نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا برای سفر به ایران و نظارت بر انتخابات کشورمان گفت: این درخواست امریکایی‌ها ادامه همان رونده زیاده خواهی آنها و مداخله جویی در امور داخلی کشورمان است. اما آنها باید بدانند که با کشور و ملت ایران طرف هستند و هرگونه زیاده خواهی آنها را قاطع جواب خواهند داد.

 

وی این درخواست آنها را نابجا توصیف کرد و اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران در طول 37 سال گذشته 37 انتخابات برای مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات برای تعیین نظام برگزار کرده که در هیچ جای دنیا برگزاری چنین انتخاباتی سابقه ندارد.

نائب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به مشارکت بالای مردم ایران در انتخابات تصریح کرد: در خود آمریکا مشارکت در انتخابات به اندازه ایران نیست و ما مشاهده می کنیم که مقامات این کشور با رای 30 درصد انتخاب می شوند.

رهبر با تاکید بر اینکه انتخابات ایران هیچ نیازی به نظارت بین المللی ندارد، افزود: ایران سالم ترین انتخابات را دارد و و هیچ شبه و خدشه ای بر سلامت انتخابات نیست.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات ما در چارچوب قوانین داخلی و بین المللی برگزار می شود، اضافه کرد: آمریکا، ایران را با کشورهای تحت سیطره خود اشتباه گرفته است. به مقامات این کشور توصیه می کنیم برای اینکه ایران و ایرانیها را بشناسند، به دستگیری ملوانان خود در آبهای ایران و گریه آنها توجه کنند که با چه ذلت و خواری به داخل ایران منتقل شدند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: آمریکایی‌ها بجای نظارت بر انتخابات ایران، به مطالبات مردم خود توجه کنند.

هفته گذشته " لی زلدین " نماینده نیویورک، "مایکل پمپئو" نماینده کانزاس و "فرانک لوبی یندو" نماینده ایالت نیوجرسی در مجلس نمایندگان آمریکا که هر سه جمهوریخواه و از مخالفان توافق هسته ای با ایران هستند، اعلام کردند برای سفر به ایران درخواست ویزا کرده اند.

این سه نماینده یکی از اهداف سفر خود به ایران را مشاهده روند انتخابات 26 فوریه (هفتم اسفند) سال جاری در ایران اعلام کرده اند.