برجام 2 یعنی تشکیل مجلس همسو با دولت

میکائیل دیانی قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر لزوم اجرای برجام دو در کشور، گفت: رئیس جمهور زمانی می‌تواند صحبت از برجام 2 کند که کارآمدی خود را در کارکردهای برجام اول و همچنین دستاوردهای آن نشان داده باشد.

وی افزود: امروز این سوال در بین مردم وجود دارد که اصلا مگر برجام یک، دارای منزلت ویژه‌ای است که بخواهیم برجام 2 را شروع کنیم؟ و آیا دولت به وعده‌هایی که برای پسابرجام داده بود عمل کرده که بحث برجام 2 را مطرح می‌کند؟

دیانی تاکید کرد: پس از برجام یک کدام تحول جدی در عرصه‌های اصلی مثل اقتصاد و اشتغال و رکود ایجاد شده که دولت امروز به دنبال برجام 2 است؟ اگر منظور از برجام 2 گفت‌وگوی دولت با منتقدان است، دولت و شخص رئیس جمهور باید ابتدا ادبیات خود را نسبت به منتقدان حداقل مثل آمریکا و غرب کند.

این فعال دانشجویی ادامه داد: دولت و رئیس جمهور حاضر نشدند حتی در مقابل بدترین اهانت‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در طول مذاکرات، موضع مقابلی اتخاذ کنند اما به هر بهانه‌ای منتقدان را به عناوین مختلفی می‌نوازند. بهتر است دولتمردان اول ادبیات خود را علیه منتقدان اصلاح کنند و بعد از برجام 2 حرف بزنند.

دیانی یادآور شد: دو سال و نیم از دولت یازدهم گذشته اما هنوز مردم هیچ پالس مثبتی از حل مشکلات خود در برجام حس نکرده‌اند و تنها رفتارهای نمایشی را که القای حل مشکلات کرده باشد از سوی دولت شاهد بوده‌ایم. برای مثال نشان لیاقت دادن به ظریف و دیگر اعضای تیم مذاکره کننده برای تغییر ذهنیت جامعه از حل مشکلات بوده است.

قائم مقام تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: روحانی چون نمی‌تواند پاسخگوی مردمی باشد که نتوانسته مشکلات آنها را حل کند به‌دنبال مجلسی همراه دولت می‌گردد که هیچ کس دیگر به او انتقاد نکند و مطرح کردن برجام دو از سوی روحانی به این معنا است که مجلسی همسوی دولت تشکیل شود.