هاشمی همه را ناامید کرد!

گروه سیاسی- حضور هاشمی رفسنجانی در شبکه تهران حاشیه هایی هم داشت از جمله اینکه از روز گذشته هوادارانش فیل اعتراض و نق زدن را هوا کرده اند که مثلاً چرا اطلاع رسانی کافی برای زمان سخنرانی هاشمی انجام نشده بود.

 

به گزارش افکارخبر،یکی از سایت های هوادار هاشمی در گزارش حاشیه های اظهارات هاشمی در تلویزیون آورده است که : "حمید رضا سلیمانی مشاور رسانه ای آیت الله هاشمی که همراه ایشان برای ضبط برنامه به استادیو صدا و سیما رفته بود در روایتی که از حاشیه های ضبط برنامه نوشته است، تاکید کرده است که قرار بود 18 دقیقه وقت برای سخنرانی آیت الله هاشمی در نظر گرفته شود و کارگردان در 10 دقیقه و 5 دقیقه آخر علامت بدهد تا آیت الله سخنان خود را تنظیم کند. اما با گذشت پس از 21 دقیقه خبری از علامت کارگردان نبود. به نظر می رسد این هم برای آن بوده که بعدا خود صدا و سیما در مرحله تدوین برخی از سخنان را سانسور کند"

اما فارغ از این نق زدن های معمول انتخاباتی باید گفت آنچه بیش از همه هواداران هاشمی را ناامید کرده رویکرد منفعلانه وی در نخستین حضور تبلیغاتی اش در تلویزیون پس از 6 سال است.

درواقع هاشمی رفسنجانی برخلاف انتظارها نتوانست در نخستین حضورش موج احساسی لازم را حتی برای احساساتی ترین طرفدارانش ایجاد کند. او مثل همیشه به سراغ خاطره بازی هایش رفت و پس از 37 سال از گذشته انقلاب تازه به این موضوع پرداخت که مجلس خبرگان چیست و چرا تشکیل شد!!!

به نقشش در انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی اشاره کرد و در نهایت هم مثل همیشه گفت که در سال های اخیر بُعد جمهوریت نظام تضعیف شده! اظهارنظری که در زمان ریاست جمهوری خود وی از سوی منتقدانش مطرح می شد و گوینده با سخت ترین تعقیب های امنیتی و قضایی از سوی قوه مجریه مواجه می گشت.

حقیقت ماجرا آن است که هاشمی رفسنجانی نشان داد حتی برای هوادارانش هم تمام شده است. مشاوره دادنش به سید حسن خمینی آینده سیاسی این روحانی جوان را با آن همه پشتوانه محکم خانوادگی و حوزوی در هاله ای از ابهام فرو برد.

حتی به نظر می رسد اصلاح طلبان هم دیگر تمایل چندانی به داخل کردن وی در تصمیم گیری هایشان ندارند. از این رو در روزهای آتی باید منتظر اعتراض های بیشتر کمپین انتخاباتی اش به شیوه برخورد با تبلیغات وی باشیم. تبلیغاتی که بیش از همه خود این کمپین را ناامید کرده و به ستوه آورده است.