فردی به نام محمدعلی زم، که گفته شده معاون فرهنگی دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد است اخیراً در بخشی از یک گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:

«شاید مردم نسبت به برخی از نامزدهایی که ردّ صلاحیت شدند، علاقه بیشتری داشتند و اکنون نیز به دلیل عدم حضورشان در انتخابات تا حدودی دلخور باشند اما بی‌شک نبود این چهره‌های محبوب مردم مانع از حضورشان پای صندوق‌ها نخواهدبود»!

وی دومرتبه در خلال صحبت‌های خود گفته است: گرچه شاید مردم نسبت به نبود برخی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، ناخرسند و گله‌مند باشند اما یکی از وظایف گروه‌ها و احزاب سیاسی این است که از نامزدهای موجود، چهره‌هایی را به مردم معرفی کنند.

 

*معلوم نیست مصاحبه‌شونده چگونه برخی داوطلبان نامزدی که دارای صلاحیت نبوده‌اند را چهره‌های کاریزماتیک معرفی کرده است؟! چه اینکه یکی از شرایط کنشگری سیاسی در تمام کشورهای دنیا برخورداری از حداقل صلاحیت‌های قانونی است که توسط مراجع ناظر احراز می‌شود.

همچنین است که به نظر می‌رسد اظهارات این روزهای اصلاح‌طلبان مبنی بر ناخرسندی مردم، مأیوس شدن مردم و گلایه‌مندی مردم! بیشتر حرف دل آنهاست در اعتراض به ردّ صلاحیت عمده چهره‌های ستادی این جریان که هیچیک حاضر به برائت از دروغ تقلب در فتنه سال 88 نشده‌اند.

گفتنیست، محمدعلی زم، سال گذشته طی اظهاراتی در انتقاد از گشت‌های ارشاد ناجا در جزیره کیش خواستار اصلاح تفکر حاکم بر نیروی انتظامی شده بود!

او همچنین گفته بود: قانون به صراحت می‌گوید؛ نیروی انتظامی مناطق آزاد باید تابع رییس و مدیریت مناطق آزاد باشد و رییس شورای تامین منطقه آزاد هم رییس منطقه آزاد است.