جلودارزاده: چه اشکالی دارد هفته مد و پوشش اسلامی داشته باشم

سهیلا جلودارزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مشاور سابق امور بانوان در وزارت صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در نشستی که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد در رابطه با حضور زنان در جامعه،‌ گفت: زنان در اکثر حرکت‌های انقلاب حضور داشتند ولی بعد از انقلاب تعدادی از دوستان اصولگرا نگرش‌شان به زن یک نگاه جنس اول و دومی و یک نگرش دوقطبی بود و وقتی به مراکز دولتی و وزارتخانه‌ها ورود پیدا کردند این نگاهی که به زن داشتند باعث شد جایگاه زنان در برخی مشاغل و حوزه‌ها کمرنگ شود.

وی ادامه داد: ما برای اینکه این حرکت ارتجاعی در جامعه رسوخ نکند و مانع توسعه جامعه نشود سیاست‌های اشتغال زنان در جمهوری اسلامی ایران را در شورای فرهنگی، اجتماعی زنان نوشتیم و موانع را برای حضور زنان در همه مشاغل برداشتیم و در رابطه با ورود زنان در عرصه وزارت نه تنها منعی قرار داده نشد بلکه قرار شد زنان برای همه قطب‌ها در کشور توانمندسازی شوند.

جلودارزاده در ادامه با اشاره به مطرح شدن بحث مشارکت 30 درصدی زنان تصریح کرد: این مسئله که از الزامات توسعه پایدار است باید جدی گرفته شود من زمانی که در وزارت صنعت و تجارت حضور داشتم به صورت مدون این برنامه را پیگیری می‌کردیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با اشاره به نامزدی‌اش در عرصه انتخابات مجلس تصریح کرد: چون از نزدیک با آسیب‌هایی که تحجر و تفکر غلط به زنان و مردان جامعه می‌زند اولین شعارم را با عنوان اصلاح الگوی تفکر قرار دادم.

وی با بیان اینکه در طول 10 سال گذشته 50 سال عقب افتاده‌ایم اظهار داشت: از این پس باید کار و تلاش کنیم تا بتوانیم مشکلات را برطرف نماییم. امروز روز اقدام است و باید برای رسیدن به آنجایی که باید باشیم تلاش کنیم.

جلودارزاده ادامه داد: جامعه‌ای که 50 درصد افراد آن افسرده باشد نمی‌تواند پیشرفت کند و موفق باشد و این افسردگی باعث می‌شود که تمام جامعه افسرده شود پس باید با برنامه‌ریزی درست در این راستا تلاش کنیم.

وی گفت: امروز دوران آگاهی و علم و دانش است و زنان می‌توانند و باید احساس کنند که در وجودشان خیلی از توانایی‌ها را دارد، اگر مرد و زن در جای خودشان قرار بگیرد مسلماً ما خانواده‌های اعتقادی و خوشبختی خواهیم داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: رشد و پیشرفت فقط مخصوص مردان در جامعه نیست؛ زن و مرد باید در کنار هم رشد و پیشرفت کنند و ما باید این باور را داشته باشیم که زن و مرد دو موجود برابر هستند. نسل جدید باید پرده را کنار بزند و اجازه دهد برخی از تفکرهای نادرست از جامعه در رابطه با زنان کنار برود.

جلودارزاده در ادامه در رابطه با سؤال یکی از دانشجویان پیرامون برنامه‌های اقتصادی اصلاح‌طلبان برای حضور در مجلس، گفت: ما به اشتغال و رونق اقتصادی فکر می‌کنیم و برنامه داریم. در رابطه با خانواده هم برنامه‌ریزی‌ها و بررسی‌هایی شده که اگر موفق به حضور در مجلس شدیم اصلاً این برنامه‌ها منتشر خواهیم کرد.

وی در ادامه پیرامون سؤالی در مورد حجاب و نوع پوشش، تأکید کرد: حجاب یک مسئله درونی است و خیلی از خانم ها وقتی به یک نقطه درک می‌رسند پوشش آنها عوض می‌شود و متانت بیشتری پیدا می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر در جامعه یکسری تغییرات ایجاد شود مسلماً رعایت حجاب هم توسط افراد رعایت می‌شود البته به یکسری مسائل باید فرصت داد و انشاءالله روزی جامعه به این هدف برسد که زن ایرانی به عنوان  عفیف‌ترین و وفادارترین و بامتانت‌ترین زن در دنیا باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خاتمه در رابطه با سؤال یکی از دانشجویان اظهار داشت: به دنبال این هستیم چیزی مانند هفته مد و لباس که در پاریس وجود دارد دنبال کنیم و چنین برنامه‌ای را برای تهران بگذاریم، چه اشکالی دارد که ما هم هفته مد و پوشش اسلامی داشته باشم.