محکومیت مدیر مسئول سایت پیام نو در دادگاه + سند

گروه سیاسی- فاطمه آلیا نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار خبر با اشاره به شکایت خود از «مسعود رحمت حیدری» مدیرمسئول سایت «پیام نو» به جرم نشر اکاذیب گفت: این سایت در تیرماه سال 93 درمصاحبه‌ای کذب از قول اینجانب با تیتر «کار زن شوهرداری است نه والیبال دیدن» منتشر کرد در حالی که من اصلا چنین مصاحبه ای نداشتم.

به گزارش افکارخبر، وی با اشاره به فضای رسانه ای در آن زمان تصریح کرد: در آن روزها بحث حضور زنان در ورزشگاه برای دیدن بازی های والیبال مطرح بود که متاسفانه این سایت در اقدامی غیر اخلاقی مصاحبه جعلی از اینجانب منتشر کرد.

چهره شاخص مجلس با بیان اینکه سایت مذکور منتسب به جریانی خاص بوده، افزود: بعد از انتشار این مصاحبه جعلی رسانه‌های همسو با آن سایت نیز، مصاحبه کذب را بازنشر دادند و به جو سازی پرداختند.

آلیا با اشاره به تکذیب این مطلب در همان زمان گفت: متاسفانه باز رسانه ها بجای انتشار تکذیبیه، به انتشار مطلب اولیه پرداختند و حتی با برخی افراد هم در این زمینه مصاحبه می کردند و مصاحبه‌شوندگان نیز با ذوق‌زدگی عجیبی در راستای تخریب برآمدند.

وی گفت: علاوه بر این جو سازیها، در زیر مصاحبه ها کامنت‌های غیراخلاقی و مشکوک درج می شد که  در نهایت اینجانب شکایت کردم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: بعد از شکایت، از مدیرمسئول سایت خواستم تکذیبه‌ای با این مضمون که «مصاحبه‌ای که از زبان فاطمه آلیا منتشر شده جعلی است» روی سایت‌شان بگذارند تا از شکایتم صرف‌نظر کنم اما وی امتناع کرد که در نهایت با پیگیری شکایت در دادگاه، جعلی بودن این خبر تایید و حکم صادره قطعی شد.

آلیا افزود: دادگاه مدیر مسئول این سایت را مجرم دانست و به جزای نقدی چهار میلیون تومان در حق صندوق دولت محکوم کرد.

حکم