تشبیه سپاه پاسداران به داعش در روزنامه اصلاح‌طلب!

 روزنامه قانون در شماره امروز خود با درج یادداشتی عجیب در صفحه سیاسی خود، رزمندگان سپاه پاسداران را که با به خطر انداختن جان خود متجاوزین آمریکایی که  وارد خاک ایران شده بودند را به زانو در آوردند با اعضای گروه تروریستی داعش مقایسه کرد!

 

در حالی که هنوز چندی  از رسانه ای شدن خبر غرور آمیز  دستگیری سربازان زبده آمریکایی که بلافاصله پس از ورود به مرز دریایی جمهوری اسلامی ایران با هوشمندی سربازان  سپاه پاسداران بازداشت شدند نمی گذرد، روزنامه قانون در یادداشتی به قلم فریدون مجلسی، سپاه پاسداران را به داعشی بودن متهم کرده است!

 

در بخش هایی از این یادداشت آمده است: "می‌دانم تنظیم‌کنندگان آن برنامه چه فکری در سر داشته‌اند. نکته دیگر نشان دادن صحنه گریستن اسیری آمریکایی لابد برای تحقیر آمریکا بود. پرسش این است که سربازی جوان که پشت‌گرم به ابرقدرت شماره یک جهان و آن ناوشکن‌ها و غول‌های دریایی و هوایی است، با چه احساسی و در چه شرایطی به گریه افتاده است؟ ظواهر نشان می‌دهد که در شرایط عمومی، اقدامی با قصد به گریه انداختن آنان انجام نشده است. پس چرا نوع برخورد و به زانو نشاندن  آنان با دست‌های نهاده بر پشت سر که در نمایش ناهنجار قم نقش اسیر زن را هم به بازیگری زن‌نما و بزک‌کرده داده بودند، برای آن جوان می‌توانست یادآور شباهت صحنه با صحنه‌های اسیران آمریکایی و اروپایی با لباس نارنجی و دست‌نهاده بر پشت گردن در صحنه اعدام داعش باشد که لحظاتی بعد گردنشان بریده می‌شد یا تیر خلاص دریافت می‌کردند؟

 

متأسفانه آن فیلم تحقیرآمیز بیشتر حکایت از چنین احساسی در آن سرباز داشت که با توجه به تبلیغات ایران‌هراسانه پیشین و نمایش‌های (داعشی )خود را در آستانه فنا می‌بیند و نومیدانه به یاد خانه و خانواده و همسر و فرزند و شهر و دیار می‌افتد و طبیعتا به خاطر سرنوشت شوم و محتوم خود می‌گرید."

 

نویسنده یادداشت روزنامه قانون در حالی گریه این سربازان به ظاهر آهنی کشور آمریکا را ناشی از رفتار نامناسب و داعش وار پاسداران سپاه می داند که بدبینانه ترین نگاه ها نیز این تعبیر را نمیپذیرد و واقعا مشخص نیست،  چگونه اتفاقی که باعث احساس غرور بسیاری از ایرانیان به علت این توانمندی نظامی و سیطره بر مرزهای جمهوری اسلامی است، به این شکل توسط کسی که خود را پژوهشگر می نامند، تفسیر شده است.

 

لازم به ذکر است، این اتفاق آن قدر حائز اهمیت بود که مقام معظم رهبری علاوه بر تشکر ازسپاه پاسداران به صورت حضوری به تجلیل از این جان برکفان پرداختند.