ماجرای نامه آیت‌الله موحدی کرمانی به هاشمی رفسنجانی چیست؟

پیش از ظهر دیروز لیست افراد مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات خبرگان رهبری در همه استانهای کشور منتشر شد. لیستی که پیش‌بینی می‌شد شباهات بسیار بالایی با لیست منتشر شده از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشته باشد.

این لیست که البته با قرابت 90 درصدی با لیست انتخاباتی جامعه مدرسین منتشر شد دارای نکات ویژه‌ای هم بود، از جمله اینکه با وجود همه گمانه‌زنی‌ها، نام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در میان اعضای تهران این لیست گنجانده شد.

بلافاصله بعد از انتشار این لیست از سوی برخی رسانه‌ها نزدیک به خانواده هاشمی رفسنجانی، خبری "اختصاصی" مبنی بر نامه آیت‌الله موحدی کرمانی به هاشمی رفسنجانی منتشر شد. در این خبر که علاوه بر انتشار متن نامه‌ای منتسب به دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تاکید شده بود که آیت الله موحدی کرمانی باری دیگر بر مراتب علمی و اخلاقی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صحه گذاشته است.

خبرنگار سیاسی «نسیم آنلاین» پس از این اتفاق با پیگیری‌های خود به اطلاعاتی در خصوص انتشار لیست مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز و مسائل پس از آن دست یافت. 

بر اساس این گزارش پس از نهایی شدن لیست انتخاباتی مورد حمایت جامعه روحانیت مبارز در شورای مرکزی این تشکل، نامه‌ای به امضای دبیرکل جامعه یعنی آیت‌الله موحدی کرمانی آماده شده و برای تمامی 88 نفر اعضای لیست انتخاباتی ارسال می‌شود.

این نامه که با ادبیاتی یکسان و توام با احترام کامل برای همه 88 نفر عضو لیست انتخاباتی جامعه ارسال شده است، در واقع وسیله‌ای برای اطلاع رسانی در خصوص "نهایی شدن نام اعضا برای قرار گرفتن در لیست قطعی" بوده و به هیچ عنوان اختصاص ویژه به هیچ یک از اسامی آورده شده در لیست انتخاباتی نداشته است.