سپاه هیچ دخالتی در انتخابات نداشته و نخواهد داشت

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز در نشست خبری درخصوص مواضع سپاه در موضوعات مختلف، با بیان اینکه در آستانه حضور مردم در 2 انتخابات خبرگان و مجلس شورا هستیم، گفت: از آنجا که این نظام، یک نظام مردم سالار دینی است و با نظام لیبرال دموکراسی تفاوت ماهوی دارد، قطعا حضور مردم برای اثبات چندمین بار در دفاع از انقلاب، در عرصه‌های منطقه ای و جهانی بسیار مهم است و می‌تواند زمینه ساز تغییر نگرش مردم منطقه و جهان باشد.

وی درخصوص برخی شایعه‌ها و جوسازی ها علیه سپاه خصوصا در آستانه انتخابات اظهار داشت: تنها اظهارات فرمانده کل، سخنگو و نماینده ولی فقیه در سپاه، مواضع رسمی این نهاد است و اگر سایت و یا خبرگزاری یا فرمانده ای اظهار نظر می‌کند، اینها مواضع شخصی است نه موضع سپاه.

سعیدی تصریح کرد: برخی رسانه‌ها اشتباه می کنند و مواضع افراد با مواضع رسمی سپاه خلط می شود درحالی که نظرات افراد، نظرات شخصی آنهاست و خودشان باید پاسخگوی آن باشند.

وی با تاکید بر اینکه سپاه هیچ دخالتی در انتخابات نداشته، ندارد و نخواهد داشت،تصریح کرد: وظیفه ذاتی سپاه در وهله اول روشنگری صحنه ها و جریان شناسی است که این با دخالت فرق دارد و هیچگاه سپاه وارد مصادیق نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: در مورد انتخابات هم ما معیار‌ها را می‌گوییم که همه بدانند مجلس و نماینده در تراز انقلاب چه مجلس و نماینده ای است و این ویژگی‌ها را هم از بیانات امام و رهبری استخراج کرده و کاندیدای اصلح را با این معیارها معرفی می‌کنیم.

سعیدی ادامه داد: ممکن است شورای نگهبان وظیفه بررسی صلاحیت ها را به برخی نهادها بسپرد و ممکن است برخی افراد سوابقی داشته باشند که در اختیار مراجع رسمی نباشد.

وی گفت: ممکن است از سپاه هم این درخواست را داشته باشد و سپاه در این صورت به مراجع قانونی و رسمی پاسخ می‌دهد.

سعیدی خاطرنشان کرد: سپاه در برخی مواقع ضابط قضایی و امین است که اینها به معنای دخالت نیست.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه تعدد کاندیداها هم می تواند آسیب باشد و هم فرصت، گفت: در هیچ جای دنیا نیست که افراد تنها با 2 شرط افراد بتوانند در انتخابات ثبت نام کنند.

سعیدی با تاکید بر اینکه نهادهای قانون گزاری باید در این زمینه تجدید نظر کنند، گفت: ورودی و خروجی انتخابات باید متوازن باشد زیرا برای ثبت نام کنندگان هم ایجاد ناراحتی می‌شود. قانون باید اصلاح شود و چرخه ورود به کاندیداتوری تا تایید و خروج متوازن شود.

وی با اشاره به هجمه ها و جوسازی های متعدد توسط رسانه های معاند علیه سپاه گفت: ما هرچقدر هم که سرمایه‌گزاری کنیم، نمی‌توانیم پاسخگوی این حجم انبوه حملات باشیم و باید به شیوه‌های مختلف اطلاع رسانی کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: برای مثال، اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم تنها با مصاحبه منتقل نمی‌شود بلکه باید با چندین مستند آن را به مردم عرضه کرد و گفت که در سالهای اخیر، بیش از یک دهه است که سپاه به سمت پروژه‌های سنگین رفته و هیچگاه هم رقیب بخش خصوص نیست.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:اگر دولت بخواهد برجام را با جدیت دنبال کند نیازمند مجلس انقلابی است چون ما با زیاده‌خواهی امریکا مواجهیم و امریکا می‌خواهد به موضوعات فراهسته‌ای ورود پیدا کند.

وی افزود: امریکا عمق استراتژیک و اقتدار ما را هدف گرفته است لذا مردم باید از هوشیاری بالایی برخوردار بوده و مشارکت فعال و رای هدفمند در انتخابات داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: تحقق خواسته های دولت و رهبری در چارچوب شرایط تعیین شده برای برجام، مستلزم داشتن مجلس خبرگان و شورای اسلامی انقلابی است.

سعیدی همچنین به موضوعات منطقه‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه صحنه نبرد در سوریه با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران کاملا متفاوت است، اظهار داشت: آنجا جنگ درون شهری و چریکی است و با جنگ مرزی فرق دارد. نیروهایی تروریستی در این مناطق، آموزش دیده اند و ما نیز فقط حضور مسشتاری داریم و از اعزام نیرو بصورت متفرقه بشدت پرهیز می‌شود و افراد هم نباید برای حضور در سوریه به فرماندهان فشار بیاوردند.

وی با تاکید بر اینکه سپاه بنای اعزام انبوه نیرو ندارد، تصریح کرد: ما در اعزام، محدودیت زیادی قائلیم اما از طرفی استقبال زیادی هم برای این حضور وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز دوست و دشمن بر نقش مستشاری ایران در عرصه تغییر معادلات در سوریه اعتراف دارند.

سعیدی ادامه داد: ورود روسیه به جنگ سوریه و حضور فعالتر ایران در این عرصه و حضور داوطلبین از جاهای دیگر معادلات را تغییر داده و روحیه سوری‌های نیز برای تهاجم به دشمن و بازپس گیری مناطق بیشتر شده است.

وی گفت: مذاکرات و نوع رفتار عربستان و ترکیه نشان می‌دهد آنها از ادامه نبرد بشدت نگران هستند و حلب بصورت کامل در اختیار ارتش سوریه قرار خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه معادلات در سوریه به نفع دولت بشار اسد است، به جوسازی‌های سعودی برای اعزام نیرو به سوریه اشاره کرد و آن را تنها یک شعار دانست و گفت: آل سعود اگر می‌توانست در یمن موفق می‌شد.

سعیدی خاطرنشان کرد: این حرف عربستان یک بلوف و تبلیغات داخلی است و اگر هم بخواهند از طریق مزدوران خود اقدامی کنند، پشیمان خواهند شد.