سفر معاون ظریف به نروژ

در چارچوب ششمین دور مذاکرات سیاسی دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی نروژ و به‌ منظور رایزنی با مقامات سیاسی و اقتصادی این کشور پیرامون موضوعات و مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در رأس یک هیأت اقتصادی و تجاری به اسلو رفت.

در این سفر که به‌ منظور توسعه همه‌جانبه روابط و مناسبات اقتصادی و تجاری تهران و اسلو صورت می‌گیرد، سعیدی رئیس کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، آیت‌اللهی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، سرکار دبیر ستاد نانو و نمایندگانی از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و نیز سایر بخش‌های تجاری اقتصادی از جمله نفت و گاز، درمان و دارویی و بیمه تخت‌روانچی را همراهی می‌کنند.

همچنین با هدف ضرورت شناساندن زمینه‌ها و فرصت‌های همکاری‌های بازرگانی و اقتصادی 2 کشور و نیز احیا و ارتقای تعاملات و همکاری‌های دوجانبه در گذشته، در حاشیه این سفر نشستی با حضور فعالان اقتصادی 2 کشور درخصوص فرصت‌های تجاری اقتصادی ایران و نروژ در شرایط بعد از تحریم برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، تبادل هیأت‌ها و مناسبات دوجانبه سیاسی و اقتصادی 2 کشور ظرف 2 سال گذشته و به‌ویژه پس از اجرای برجام و آغاز رفع تحریم‌ها، به نحو چشمگیری افزایش یافته است.