همه اصولگرایان باید حول یک محور قرار بگیرند

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم آیین رونمایی مجموعه تاریخ کهن و معاصر ایران و دانشنامه فرهنگ تمدن اسلامی که صبح امروز در حوزه هنری برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ارزیابی شما از وحدت اصولگرایان چیست، اظهارداشت: وحدت اصولگرایان در آستانه انتخابات خوب است و همه باید حول یک محور قرار گیرند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد اتحاد و وحدت رمز موفقیت است، خاطرنشان کرد: باید از تفرقه جلوگیری کنیم، همه دنیا نگاه می‌کنند که ببینند در ایران چه خبر است؛ برای اینکه ایران پیشتاز کشورهای جهان سوم در جهان اسلام است و در حقیقت هسته مرکزی یک قطب جدید در حال رشد است.

ولایتی در ادامه خاطرنشان کرد: هر تحولی در ایران مورد توجه دنیای معاصر ماست از جمله انتخابات، البته هر دو انتخابات تعیین‌کننده است و همه منتظرند ببینند که چه اتفاقاتی در انتخابات می‌افتد.

وی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که مردم با گرایشات مختلف سیاسی به حفظ انقلاب معتقد هستند و مردم با حضور در پای صندوق‌های رای می‌توانند بالاترین نمایش را از حضور اکثریتی نشان دهند و هر کسی که شورای نگهبان تایید کرده، اگر انتخاب شود، مورد تایید ماست.

ولایتی همچنین در آیین رونمایی مجموعه تاریخ کهن و معاصر ایران زمین و دانشنامه فرهنگ و تمدن اسلامی با بیان اینکه مردم ایران پرچمدار اسلام بودند، اظهار داشت: هیچ قوم و ملتی به میزانی که ایرانیان به اسلام و فرهنگ اسلامی یاری رساندند، کمک نکرد و بیش از 50 درصد کمی و کیفی فرهنگ و تمدن اسلام مرهون ایرانیان است.

وی ادامه داد: در 200 و 300 سال گذشته ایرانیان پرچمدار بیداری اسلامی بوده‌اند و اگر بقیه تلاش کردند، به تبعیت از این انقلاب بوده ولی نشان دادند که توان ملت ایران را ندارند.

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال زمان که گذشته ارزش مردم ایران بیش از گذشته بر جهانیان ثابت شده و علت تیر و ترکش‌هایی که به سمت این نظام و کشور می‌آید ارزشمندی این نظام است.