در دیدار ظریف و نخست وزیر بلژیک چه گذشت؟

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، که برای مذاکره با مقامات ارشد بلژیک و اتحادیه اروپا به بروکسل سفر نموده است، با «شارل میشل» نخست وزیر بلژیک دیدار و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به دو بار سفر وزیر خارجه بلژیک به ایران در دوره کنونی تاکید کرد : دو کشور از ظرفیتهای خوبی برای توسعه مناسبات فیمابین از جمله در زمینه انرژی و همکاری های صنعتی و فناوری دارند.

وی ابراز امیدواری کرد، روابط اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و بلژیک که به دلیل تحریم ها کاهش یافته بود، در دوره جدید به سرعت افزایش یابد.

طرفین همچنین در این ملاقات در خصوص موضوع آوارگان و افراطی گری و تروریسم بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه کشورمان افزود : با توجه به اینکه فرصتها و تهدیدات مشترکی پیش روی دو کشور قرار دارد، زمینه توسعه روابط بین دو کشور فراهم می باشد.

ظریف با اشاره به تحولات منطقه تصریح کرد : مواضع برخی کشورها به تشدید بحران در سوریه کمک می کند.

«شارل میشل» نخست وزیر بلژیک نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های زیاد دو کشور، ابراز امیدواری کرد در دوره پسابرجام زمینه به فعلیت رساندن این ظرفیتها فراهم آید.

وی با اشاره به سفر قبلی وزیر امور خارجه بلژیک به تهران، از اینکه روابط دو کشور به سمت شکوفایی می رود ابراز خرسندی نمود و تاکید کرد: در انتظار سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به بلژیک هستیم.

نخست وزیر بلژیک در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه بلژیک برای روابط دوجانبه خود با ایران اهمیت قائل است، خواستار رایزنی و مذاکره دو کشور در خصوص مسائل منطقه ای از جمله موضوع بحران سوریه و بحران آوارگان و تاثیر آن بر اروپا شد.

شارل میشل با اشاره به لزوم تشویق بخش خصوصی بلژیک برای سرمایه گذاری در ایران گفت: از برقراری خط پرواز مستقیم بین تهران- بروکسل حمایت می کنیم.