ظریف: ایران و اروپا می‌توانند همکاری خوبی در زمینه مهاجران افغان داشته باشند

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در بروکسل با یانوش لواندوفسکی، رییس هیأت روابط با ایران در پارلمان اروپایی دیدار و گفت‌وگو کرد

دکتر محمدجواد ظریف در این دیدار گفت: روابط خوبی بین مجلس شورای اسلامی ایران و پارلمان اروپا وجود دارد و ما بر تداوم گفت‌وگوها بین ایران و اتحادیه اروپا تاکید داریم.

او در این دیدار به موضوع مهاجرت به عنوان موضوعات مشترک بین ایران و اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: ایران میزبان حدود 3 میلیون افغانی است. ایران و اروپا می‌توانند همکاری خوبی در این زمینه داشته باشند.

ظریف با ابراز نگرانی از بحران انسانی در یمن خواستار توجه به موضوع یمن شد و گفت: در مواقعی آمار تلفات در یمن بالاتر از تلفات در سوریه است.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار بر حل صلح آمیز موضوع یمن تاکید کرد.

وی همچنین با تشریح آخرین وضعیت تحولات سوریه، بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی تاکید کرد و افزود: بحران سوریه را‌ه‌حل نظامی ندارد.

لواندوفسکی نیز در این دیدار بر ایجاد پل ارتباطی بین ایران و اروپا به ویژه در زمینه اقتصادی در شرایط پس از سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا و فرانسه تاکید کرد.

او همچنین بر همکاری در زمینه مقابله با قاچاق مواد مخدر، مسائل انسان‌دوستانه و هم‌چنین گسترش مناسبات پارلمانی تاکید و نقش ایران را در حل مسائل منطقه‌ای مهم توصیف کرد.